۰
با محوریت وزارت ارتباطات و حمایت همراه اول

جشنواره «کودک آنلاین» کلید خورد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۸
جشنواره «کودک آنلاین» کلید خورد
آیتی‌من - این جشنواره در دو بخش وب سری ها (سریال های اينترنتي) و فیلم کوتاه برگزار می شود، اما قرار نیست صرفا جشنواره ای شامل دریافت آثار ساخته شده و داوری و اهدای جایزه باشد. در این جشنواره علاقه مندان از سراسر کشور می توانند آثار یا ایده های خود را ثبت کنند، سپس موارد جالب توجه انتخاب دشه و در صورت نیاز، کلاس های آموزشی مناسب برای صاحب ایده برپا می شود. در نهایت هم او به تهیه کننده و سرمایه گذار معرفی می شود تا ایده خود را اجرا کند. به همین دلیل هم جمال هادیان دبیر جشنواره و مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات این جشنواره را یک شتابدهنده تولید محتوا می داند.

جشنواره «کودک آنلاین» به ابتکار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شکل گرفته و این وزارتخانه حتی همراه با اول به عنوان اسپانسر به توافق رسیده است. با این حال پیشتر آذری جهرمی وزیر ارتباطات تاکید کرده بود تولید محتوا در شرح وظایف این وزارتخانه نیست. دبیر جشنواره در این باره توضیح می دهد: یک ریال از بودجه دولتی قرار نیست در این جشنواره خرج شود. حتی دبیرخانه آن هم در بیرون از وزارتخانه است. شورای سیاستگذاری جشنواره را هم تعدادی از کارشناسان و فیلمسازان تشکیل می دهند.

علاوه بر حمایت های مادی و معنوی از ایده ها در این جشنواره، برای آثار برتر بیش از 200 میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شده است و البته 50 میلیون تومان آن سهم برترین اثر است. دو اثر اول در هر بخش وب سری و فیلم کوتاه نیز 20 میلیون تومان جایزه می گیرند. 

دبیر جشنواره «کودک آنلاین» همچنین اعلام کرد که استقبال خوبی از این جشنواره شده است: ظرف 24 ساعت پس از انتشار فراخوان، 30 ایده و اثر در سایت این جشنواره ثبت نام شد.

با این حال به نظر می رسد هنوز جای نهادهای دیگر متولی در این جشنواره خالی است. هادیان در این باره گفت: ما تلاش می کنیم نهادهایی مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت فرهنگ، معاونت علمی و فناوری، سازمان بهزیستی، شهرداری ها، تولیدکنندگان محتوا و کارآفرینان حوزه فضای مجازی و اپراتورهای تلفن همراه و عرضه کنندگان اینترنت را در این رویداد بزرگ فرهنگی هنری، همراه خود سازیم.

تاریخ پایان ثبت نام 27 آذر است و 25 دی ماه نیز آثار راه یافته به بخش مسابقه معرفی می شوند. در نهایت هم مراسم اختتامیه در اردیبهشت ماه و به مدت 4 روز برگزار می شود. همچنین قرار است فیلم های کوتاه منتخب در یکی از پردیس های سینمایی تهران به نمایش در بیایند. 

 
کد مطلب : ۲۷۰۵۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين