۰

فیس بوک 6 میلیون دلار برای توسعه روزنامه نگاری محلی هزینه می کند

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵
فیس بوک 6 میلیون دلار برای توسعه روزنامه نگاری محلی هزینه می کند
آیتی‌من - کارین فلیتینگ، مدیر مخاطبان در انتشارات روزنامه ریچ پی ال سی در این مورد می گوید: «اخبار جامعه» به صورت گسترده در صفحات و گروه های اجتماعی پخش شده است. این همکاری به ما کمک می کند اخبار را در اختیار جوامعی قرار دهیم که از اخبار عمیق جامعه استفاده نمی کنند. 

به گفته فیس بوک این ۶ میلیون دلار قرار است از طریق شورای ملی آموزش روزنامه نگاران یا NCTJ تامین شود و بین ناشران محلی برای استخدام کارآموزان تقسیم شود. گاردین در این مورد گزارش داده که این نخستین بار در جهان است که فیس بوک چنین بودجه ای را در این زمینه تخصیص می دهد. 

گفتنی است این طرح به دنبال پروژه روزنامه نگاری فیس بوک انجام شده که اولین بار در سال 2017 کلید خورد. این شرکت اعلام کرده بود که قصد دارد از طریق این برنامه از اکوسیستم خبری سالم حمایت کند. این در حالی است که خود فیس بوک مدت ها است به دلیل اخبار جعلی یا گمراه کننده در شبکه اجتماعی اش مورد انتقاد قرار می گیرد. 

با این حال فیس بوک قبل از این نیز برای رهایی از اخبار جعلی اقداماتی را انجام داده بود. این شرکت برای مقابله با انتشار این نوع اخبار، قابلیتی به سرویس خود اضافه کرده است که خبرهای ساختگی را علامت گذاری می کند. جالب است بدانید که اولین اقدام فیس بوک در این پروژه اخیرا اجرا شده است و خبرهای جعلی، با برچسبی با عنوان Disputed علامت گذاری می شوند. این عبارت به طور کلی به معنای خبرهای مورد بحث و مشکوک با احتمال جعلی بودن زیاد است. این شرکت اعلام کرده که این پروژه جدید نقطه شروعی برای روزنامه نگاری عالی است و قصد دارد با اختصاص این بودجه روزنامه نگاری با کیفیت را در جهان رواج دهد و با اخبار جعلی توسط تیم فیس بوک مقابله کند. 

اینکه چرا فیس بوک بریتانیا را برای این پروژه انتخاب کرده نیز دلیل خاص خود را دارد. بریتانیا تنها در سال 2017 در حدود 40 روزنامه محلی خود را از دست داده است و به عقیده وب سایت Verge نیاز به تخصیص چنین بودجه هایی به شدت احساس می شود. البته گفته می شود که این بودجه فقط کفاف دو سال را می دهد و اقتصادهای مرتبط با خبرپراکنی های محلی باید به دنبال راهکارهایی باشند تا بتوانند این کارآموزان را به استخدام درآورند. 

 
مرجع : The Verge
کد مطلب : ۲۷۰۵۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما