۰

تلاش بی سابقه آمریکا برای بایکوت هواوی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۸
تلاش بی سابقه آمریکا برای بایکوت هواوی
اعضای دولت ترامپ در این ارتباط هم با مقام های کشورهایی همچون ژاپن، ایتالیا و آلمان گفت وگو کرده و هم نشست هایی مشورتی با ارایه دهندگان خدمات اینترنت و شبکه در این کشورها داشته اند.

منابع خبری به وال استریت ژورنال گفته اند که آمریکا حتی در حال بررسی امکان ارایه کمک مالی به شرکت هایی است که درخواست این کشور برای عدم استفاده از تجهیزات هواوی را اجابت کنند.

به نوشته این رسانه، از عمده نگرانی های کاخ سفید، استفاده از این تجهیزات و خدمات در کشورهایی است که نظامیان آمریکایی در آن پایگاه نظامی دارند.

در همین ارتباط اخیرا شبکه خبری بلومبرگ هم در گزارشی، این احتمال را مطرح کرده بود که در تجهیزات سخت افزاری چینی مورد استفاده توسط شرکت های آمازون و اپل، تراشه های بسیار کوچکی جاسازی شده باشند که امکان جاسوسی از این شرکت ها را فراهم کنند.

چندماه پیش هم نهادهای اطلاعاتی آمریکا از مردم این کشور خواسته بودند که تلفن های همراه شرکت های چینی مانند هواوی و ZTE را خریداری نکنند.

انتشار این گزارش ها در شرایطی است که آمریکا و چین در ماه های گذشته درگیر یک جنگ تجاری همه جانبه بوده اند و اقدامات اخیر مقام های آمریکایی می تواند در راستای تشدید فشارها علیه پکن باشد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از زمان رقابت های انتخاباتی تاکنون، بارها به روابط تجاری آمریکا با چین خرده گرفته و منتقدان سرسخت سیاست های اقتصادی این کشور را به سمت های مهمی در وزارت بازرگانی و دفتر نمایندگی آمریکا در امور تجاری گماشته است.

این موضوع موجب طرح شایعاتی درخصوص جاسوسی چینی ها از ترامپ برای آشنایی با طرز فکر و سیاست های او شده است.

آنگونه که نیویورک تایمز گزارش داده، مقام های چینی، تماس های تلفنی ترامپ را استراق سمع می کنند تا بدانند او چگونه فکر می کند، تحت تاثیر چه استدلال هایی است و به گوش کردن حرف چه افرادی علاقه دارد. چین اما چنین اتهام هایی را بی اساس دانسته و رد کرده است.

اخیرا «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین با ادبیاتی کنایه آمیز گفته بود که اگر دولت آمریکا تا این اندازه نگران شنود مکالمات انجام شده با تلفن های آیفون است، می تواند تلفن های هواوی را جایگزین آن ها کند.

هواوی دومین شرکت بزرگ تولیدکننده تلفن های هوشمند در دنیا بعد از سامسونگ کره جنوبی است.

 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۰۶۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما