۰

استفاده از هوش مصنوعی برای خواندن ام.آر.آی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۶
استفاده از هوش مصنوعی برای خواندن ام.آر.آی
 
اسکن تصویربرداری، مانند استفاده از دستگاه های ام.آر.آی و سی تی اسکن، از تکنیک های مهم در تحقیقات هوش مصنوعی به شمار می آیند. اگر رادیولوژیست ها کیفیت و سرعت کار خود را در شناسایی ضایعات و دیگر ویژگی های بافت ارتقا دهند، این کار می تواند به طور کلی اثربخشی داروها را بهبود بخشد.

یک مشکل که مرتبا پژوهشگران در این زمینه با آن مواجه می شوند، کمبود داده ها برای انجام این کار است. برای حل این مشکل پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک با همکاری فیس بوک موفق به اشتراک گذاری یک پایگاه اطلاعات عظیم از اسکن های ام.آر.آی زانو و داده های مربوط به آن افراد شدند. این پایگاه داده شامل بیش از 1.5 میلیون تصویر از حدود ۱۰ هزار اسکن است.

این پروژه fastMRI نام دارد و پژوشگران امیدوارند محققان دیگر نیز بتوانند از نرم افزارهای کاربردی برای ایجاد نرم افزارهایی برای مشخص کردن ویژگی های مختلف در اسکن ام.آر.آی برای شرایط و بیماری های مختلف استفاده کنند. این پژوهشگران در حال کار بر روی توسعه یک نرم افزار هوش مصنوعی به منظور تجزیه و تحلیل اسکن های تصویربرداری هستند. دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک در بیانیه ای اعلام کرد که هیچ یک از اطلاعات فیسبوکی افراد در این پروژه استفاده نشده است.

 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۰۷۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما