۰
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت:

ظرفیت شبکه IP کشور سه برابر شد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۰
ظرفیت شبکه IP کشور سه برابر شد

 با اشاره به توسعه هسته شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد : مطابق سند الزامات مصوب شورای عالی فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور محسوب می شود همه شبکه ها باید از طریق هسته مرکزی آن که شبکه ارتباطات زیرساخت است به هم متصل باشند و این شبکه از فیبر نوری، شبکه انتقال و شبکه IP تشکیل شده است.

 وی توسعه خدمات دولت الکترونیک، رشد استارت آپ ها و کسب و کارهای مبتنی بر وب و کاهش شکاف دیجیتالی، توسعه مرزهای دانش و عدالت در آموزش، افزایش دسترسی عموم شهروندان به اطلاعات و خدمات در سال های اخیر که زندگی همه را تحت تاثیر خود قرار داده است، حاصل شکل گیری شبکه ملی اطلاعات دانست.  

دکتر عباسی شاهکوه توسعه اخیر شبکه ملی اطلاعات را مربوط به توسعه شبکه IP کشور دانست و افزود : در چند سال اخیر حدود 70 هزار کیلومتر فیبرنوری در شبکه زیرساخت کشیده شده که روی آن شبکه انتقال قرار دارد و حالا شبکه IP که روی شبکه انتقال قرار دارد به سه برابر قبل افزایش ظرفیت داشته است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: پس از اجرای این پروژه ظرفیت شبکه از حدود 7 ترابیت بر ثانیه به حدود 20 ترابیت بر ثانیه می رسد و فعالیتهای امنیت شبکه نیز آسانتر شده و نقاط اتصال امن شبکه افزایش می یابد که به این ترتیب و مقابله با تهدیدات امنیتی جهانی نیز آسانتر خواهد شد.

وی افزود : در اردیبهشت ماه ظرفیت شبکه انتقال به بیش از 22 ترابیت بر ثانیه رسید که ما اکنون بخشی از آن را برای شبکه IP استفاده می کنیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت خاطر نشان کرد : علاوه بر حضور شبکه IP در 105 نقطه، در حدود 250 نقطه از کشور نیز شبکه انتقال وجود دارد و فیبر شبکه زیرساخت هم بیش از 350 شهر و تعداد زیادی روستا را تحت پوشش قرار داده است که با واگذار فیبر تاریک در آینده نزدیک گشایش قابل توجهی ایجاد خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه با اشاره به امنیت این شبکه تصریح کرد : در این شبکه با طراحی اتصال نقاط امن و پایداری مقاومت بهتری در برابر حملات و ویروس ها حاصل شده و امکان ارائه سرویس در سطوح مختلف برای تضمین کیفیت به انواع خدمات فراهم گردیده است.

عباسی شاهکوه افزود: هر آنچه اپراتورها درباره ارتباطات و ظرفیت در داخل کشور به آن نیاز دارند در اختیار آنها قرار می دهیم و با اینکه از سال 92 تاکنون مصرف بخش ارتباطات در کشور افزایش چشمگیری داشته اما شرکت ارتباطات زیرساخت همیشه پیشرو بوده و نیازها را برآورده کرده است.

وی درباره شبکه ترانزیت بین الملل نیز توضیح داد : ظرفیت در یک سال گذشته سه برابر رشد داشته و به بیش از سه ترابیت بر ثانیه رسیده است که در برنامه ششم هدف توسعه ظرفیت ترانزیت بین الملل برای ما حدود 30 ترابیت بر ثانیه تعیین شده است.
 
کد مطلب : ۲۷۰۷۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما