۰

اپل تولید آیفون را از چین به هند می سپارد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۳
اپل تولید آیفون را از چین به هند می سپارد

آیتی‌من - گزارش ها حاکی است که شرکت اپل درصدد است از سال ۲۰۱۹، ساخت و تولید گوشی های آیفون را در فاکسکان هند تولید کند. این اولین بار است که شرکت تایوانی فاکسکان در خاک هند محصولات اپل را مونتاژ می کند.

فاکسکان قرار است مدل های گران قیمت تر آیفون از جمله آیفون ۱۰ را مونتاژ کند. باتوجه به این موضوع، احتمالا شاهد تغییر وضعیت کسب و کار اپل در هند خواهیم بود.

قرار است مونتاژ محصولات اپل در کارخانه فاکسکان واقع در شهر سریپورمبوودور در ایالت جنوبی تامیل نادو انجام شود. فاکسکان که هم اکنون گوشی های هوشمند شیائومی را در کشور هند مونتاژ می کند؛ شرکت تایوانی برای توسعه کارخانه خود و مونتاژ محصولات اپل، قصد دارد ۲۵ میلیارد روپیه هند
برابر با ۳۵۶ میلیون دلار سرمایه گذاری کند. این سرمایه گذاری باعث ایجاد بیش از ۲۵۰۰۰ شغل در این کشور خواهد شد.

منبع مطلع دیگری نیز برنامه ریزی فاکسکان برای مونتاژ گوشی های هوشمند آیفون در خاک هند را تأیید می کند. این منبع آگاه معتقد است اگر چنین اتفاقی بیفتد، چنین رویکردی هم به نفع شرکت اپل و هم به نفع شهروندان هندی است. اپل از محدودیت ها و مشکلاتی که در اثر جنگ تجاری بین آمریکا و چین ایجاد شده است، خلاص خواهد شد.

روزنامه Hindu در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که کارخانه فاکسکان تولید انواع مدل های آیفون را آغاز خواهد کرد. اما خبرگزاری رویترز، اولین گزارش را درباره میزان سرمایه گذاری فاکسکان و مدل هایی که قرار است مونتاژ شود، منتشر کرده
است. ترودی مولر، سخنگوی اپل از اظهارنظر درباره این موضوع امتناع کرده است. فاکسکان نیز اعلام کرده است که درباره مسائل مربوط به مشتریان فعلی یا بالقوه اش هیچ گونه اظهارنظری نخوهد کرد.

تاکنون اپل تنها مونتاژ مدل های ارزان قیمت آیفون SE و آیفون 6S را به واحدهای تولیدی محلی شرکت Wistron Corp در مرکز فناوری بنگلور واگذار کرده اند. همچنین، در حوزه فروش نیز تنها تمرکز روی گوشی های آیفون پایین رده برای بازار هند بوده است. 

باتوجه به مطالعات و تحقیقات شرکت Counterpoint، بیش از نیمی از حجم فروش گوشی های آیفون در هند شامل مدل های قدیمی تر از آیفون ۸ می شود که سال گذشته معرفی شده اند. سال گذشته میلادی، شرکت اپل گوشی هوشمند گران قیمت آیفون ۱۰ را معرفی کرد.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۰۹۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما