۰

5 انتظاری که از CES 2019 داریم

تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۹
5 انتظاری که از CES 2019 داریم

آیتی‌من - وب سایت فناوری انگجت در گزارشی، به 5 موضوع مهم پرداخته که انتظار می رود CES 2019 در این موضوعات، محصولات تازه ای را به نمایش بگذارد.

نمایشگر های بهتر و بزرگ تر
 CES بیش از همه، برای آنانی جذاب است که به نمایشگر و تلویزیون علاقه دارند و فناوری های آن را دنبال می کنند و این نمایشگاه همواره نیاز آنها را ارضا می کند. انتظار می رود که امسال نیز فناوری هایی که در سال های گذشته توسعه یافته و معرفی شده، امسال به عنوان محصول به جریان اصلی بازار وارد شوند.

یکی از این فناوری ها  8K است. تا امروز کسی به داشتن یک تلویزیون 8K احساس نیاز نمی کرد و شاید دلیل اصلی آن، کمبود محتوای تصویری با این کیفیت باشد. در عین حال، سونی، ال جی و سامسونگ، همچنان به افزایش تراکم پیکسل در اینچ می پردازند.

امسال اما به نظر می رسد که این تلویزیون های باکیفیت، رفته رفته به محصولات رند بازار تبدیل شوند. برای نمونه سامسونگ در نظر دارد که یک تلویزیون میکرولد را به بازار مصرف بفرستد. این تلویزیون در رده محصولات the wall قرار می گیرد و انتظار می رود که در نمایشگاه امسال این تلویزیون به معرض نمایش گذاشته شود.

از سوی دیگر، امسال با نمایشگرهای انعطاف پذیر مواجه خواهیم بود. سامسونگ در سال گذشته میلادی گوشی موبایل مفهومی تاشدنی خود را به نمایش گذاشت؛ ولی در CES یک شرکت چینی هم به نام Royole می خواهد محصول خود را در معرض دید بگذارد. شایعاتی هم شنیده شده که LG ممکن است از گوشی تاشدنی خود در این نمایشگاه پرده برداری کند.

 هجوم دستیارهای صوتی 
آمازون در نمایشگاه CES امسال حضور ویژه ای دارد و با چند غرفه در سالن های مختلف نمایشگاه حاضر است. آمازون که سال گذشته با فعالیت خیره کننده گوگل و غرفه عظیم این شرکت مواجه شده بود، تصمیم دارد که در رقابت با گوگل عقب نماند.

پیش بینی می شود که در نمایشگاه امسال، نه تنها شاهد یکپارچه سازی الکسا در نمایشگرها و اسپیکرهای مختلف باشیم، بلکه این دستیار هوشمند صوتی را در تلویزیون ها، لوازم خانگی و از این قبیل هم بیشتر ببینیم. آمازون همچنین نمایشگاهی از Alexa Auto در دل CES ترتیب داده که استفاده از الکسا را در خودرو نمایش بدهد. 

در این ماجرا اما آمازون تنها نیست. گوگل که پارسال یک غرفه بزرگ در فضای باز تدارک دیده بود، امسال هم برنامه مشابهی دارد. می توان حدس زد که گوگل باز هم برای دستیار صوتی اش برنامه های ویژه ای دارد. این دستیار صوتی را احتمالا هم در محصولات متنوع تر و برندهای تازه خواهیم دید و هم گوگل، تازه هایی از هوش مصنوعی حیرت انگیز دستیار صوتی اش رو خواهد کرد.

 خانه های هوشمند
یخچال ها و اجاق های متصل به اینترنت، همواره در CES حضور داشته اند و امسال نیز حضور خواهند داشت. اما امسال شاهد سطح پیشرفته تری از لوازم خانگی هوشمند خواهیم بود. مثلا حمام ها و توالت های هوشمند. از سوی دیگر، از آنجا که شاید خرید لوازم خانگی تازه و پیشرفته بزرگ مثل یخچال برای همه مقرون به صرفه نباشد، ممکن است شاهد محصولات کوچک تری مثل اجاق های رومیزی اینترنتی یا قابلمه های هوشمند باشیم.

یکپارچه سازی الکسا و گوگل اسیستنت در لوازم خانگی، از جمله زنگ در یا قفل های هوشمند هم طبیعتا در این نمایشگاه دیده خواهد شد و از این نظر نیز رقابت این دو غول دیدنی خواهد بود.

خودروهای هوشمند
وقتی صحبت از خودرو باشد، طبیعی است که تمرکز CES روی فناوری هایی مثل خودران ها یا نوآوری ها  در زمینه خودروهای الکتریکی خواهد بود.

امسال، الن چائو، وزیر حمل و نقل ایالات متحده قرار است یکی از سخنرانان اصلی در CES باشد و موضوع سخنرانی او نیز «آینده پهپادها و فناوری خودران» اعلام شده است.

انتظار می رود که شرکت های خودروساز مانند فورد و بوش دایملر در این نمایشگاه دستارودهای تحقیقاتی خود را در سیستم های هوش مصنوعی راننده و حسگر های LIDAR به تماشا بگذارند. علاوه بر خودروهای شخصی، تراکتورها و کامیون های خودران نیز احتمالا در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. از سوی دیگر، با حذف نیاز به رانندگی، این که افراد وقت شان را چگونه در خودرو می گذرانند هم یکی از موضوعات روز دنیای فناوری و تفریحات است. در نمایشگاه امسال آئودی قرار است از یک سیستم تازه سرگرمی درون خودرو پرده برداری کند که شامل سالن سینمای درون خودرو می شود.

 اینترنت نسل پنجم
پنجمین موردی که از CES امسال انتظار می رود، رشد موارد کاربرد نسل پنجم موبایل خواهد بود. بسیاری از تولیدکنندگان موبایل، عرضه گوشی های نوآورانه خود را به نمایشگاه MWC بارسلون موکول می کنند که در ماه های آینده برگزار می شود.

بنابراین CES امسال نخستین فرصتی خواهد بود که مردم مستقیما با نسل آینده شبکه داده مواجه شوند و خواهند دید که نسل پنجم، چه امتیازهای شگفت آوری برای زندگی خواهد داشت. در این زمینه، ورایزون و ای تی اند تی بسیار فعال خواهند بود و مدیران عامل این دو شرکت نیز به سخنرانی خواهند پرداخت. موضوع سخنرانی ها هم تاثیر 5G روی سرگرنی، کسب وکارها، صنعت خودرو، شهرهای آینده و از این قبیل خواهد بود.

 
مرجع : Engadget
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۰۹۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما