۰

اتحادیه فناوران مرجع اعلام ارزش TSC کالاهای رایانه‎ای شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۰
اتحادیه فناوران مرجع اعلام ارزش TSC کالاهای رایانه‎ای شد

آیتی‌من -  سیدمهدی میرمهدی کمجانی افزود: اتحادیه به صورت مستمر ارزش گمرکی کالاهای حوزه رایانه و لوازم جانبی که تغییرات قیمتی دارد را به دفتر بررسی و تعیین  ارزش گمرک ارسال می‎کند تا پس از بررسی و راستی‎آزمایی در کنار سایر دستورالمل های قانونی بهره برداری شود.

وی افزود: معمولا ارزش کالا در TSC گمرک نسبت به قیمت واقعی آن کمتر است و این امر موجب بروز مشکل بیش اظهاری یا بیش‎بود برای واردکنندگان می شود. بنابراین اتحادیه تلاش می‎کند طی هماهنگی با گمرک ارزش کالا را به روز رسانی کند تا مشکلی در این رابطه برای واردکنندگان کالاهای رایانه‎ای پیش نیاید.

میرمهدی اضافه کرد: سامانه جستجوی ارزشی (TSC)، پنجره دسترسی به بانک اطلاعات وسیعی از ارزش کالاهای تولیدی و وارداتی است که با هدف یکسان‎سازی ارزش کالای وارداتی و رعایت عدالت مالیاتی در دریافت حقوق ورودی، توسط گمرک راه‎اندازی شده است.

وی همچنین اضافه کرد: سه سال پیش نیز با جلسات بسیار زیادی که بین اتحادیه و ریاست کل گمرک برگزار شد، اتحادیه به عنوان تنها مرجع استعلام ارزش کالاهای حوزه رایانه و لوازم جانبی و ثبت آن در سامانه TSC تعیین شد و در این رابطه کارگروهی با حضور کارشناسان صنف در اتحادیه تشکیل شد، اما متاسفانه خروجی نداشت.

میرمهدی گفت: اما اکنون اتحادیه با جدیت این موضوع را پیگیری می‎کند و با توجه به نوسان نرخ ارز واردکنندگانی با مشکل بیش‎بود مواجه می‎شوند را کمک کرده تا مشکل آنها سریعتر حل شود.

 
کد مطلب : ۲۷۱۰۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما