۰
دبیر کل بانک مرکزی:

مطالعات درباره بلاکچین به زودی نهایی می شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۲
مطالعات درباره بلاکچین به زودی نهایی می شود

محمد طالبی در پاسخ به این سوال که مطالعات و بررسی ها درباره تکنولوژی بلاکچین در بانک مرکزی در چه مرحله ای قرار دارد، گفت: در بانک مرکزی ایران بررسی و مطالعات خوبی درباره آن انجام و نظاماتی هم تعریف شده که در حال نهایی شدن است؛ اما باید توجه داشت که به هر حال بحثی داریم به عنوان CryptoCurrency که مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین هست اما خود تکنولوژی بلاکچین علاوه بر ارزهای رمزینه، زمینه های دیگری را نیز در حوزه مالی فراهم می کند که این دومی مهمتر است و در بانک مرکزی در حال بررسی ضوابط و مقررات آن هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی راجع به ارز ملی مبتنی بر بلاکچین در بانک مرکزی اتخاذ شده یا خیر؟ گفت: مطالعاتی که درباره بلاکچین در بانک مرکزی انجام می شود متمرکز است و نتایجش هر چه باشد، اعم از ارز رمزینه ملی یا قواعد درباره ارزهای جهان روا اعلام می شود، چراکه هنوز مطالعات به مرحله مقررات گذاری نرسیده است.

طالبی تاکید کرد: موضوع ارز رمزینه فضای خاصی است و ساده نیست، لذا به نظر می آید نمی توان خیلی زود درباره آن قضاوت کرد، بلکه نیازمند بررسی بیشتر است.

دبیر کل بانک مرکزی درباره اینکه بحث CryptoCurrency ها (ارزهای رمزینه)ی جهان روا مطرح شده، ادامه داد: هم اکنون کشورها به سمت CryptoCurrencyهای ملی و نشنال حرکت کرده اند که تحولاتی را ایجاد خواهد کرد و همچنین بازارهای سرمایه به سمت ابزارهایی رفته اند که مبتنی بر بلاکچین است.

وی درباره کارکرد همایش هایی که راجع به این موضوع توسط بانک مرکزی برپا می شود، گفت: این همایش ها می تواند دیدگاه صاحب نظران را راجع به این مساله جمع آوری کند که در عصر جدید مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین، چه اتفاقی برای نظام مالی ما رخ خواهد داد.

 
مرجع : بانک مرکزی
کد مطلب : ۲۷۱۱۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما