۰

 رتبه 124 فضای کسب و کار سرمایه خارجی را فراری می‎دهد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۲
 رتبه 124 فضای کسب و کار سرمایه خارجی را فراری می‎دهد

فرهاد دژپسند در مراسم رونمایی از پنجره واحد شروع کسب و کار اظهار داشت: این پنجره علاوه بر اینکه به بهبود فضای کسب و کار منجر خواهد شد، نشان دهنده تعامل بین دستگاهی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ظرفیت‌های کشور، افزود: باید ببینیم تا چه اندازه از این ظرفیت‌ها در افزایش درآمد سرانه، سهولت زندگی، بهبود جایگاه کشور در بازارهای بین المللی و غیره استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: باید دلیل نقایص را چه در عرصه مدیریت و چه در عرصه تخصیص بهینه نیروی انسانی و روابط اداری متقابل صحیح و تعاملی و عواملی از این دست بررسی کنیم.

دژپسند با بیان اینکه بدون تعارف باید بگویم که رتبه ما در فضای کسب و کار مطلوب نیست، گفت: رتبه ۱۲۴ یعنی اینکه اگر در کشور با شکاف بازار سرمایه مواجه هستیم و می‌خواهیم سرمایه گذار خارجی را جذب کنیم در حقیقت باید بدانیم که ایران اولویت ۱۲۴ سرمایه گذار خارجی است؛ از سویی دیگر فعال اقتصادی ایرانی باید موانع بیشتری را برای رقابت با خارجی‌ها پشت سر گذارد.

وی تاکید کرد: در واقع فضای کنونی کسب و کار از چابک سازی سرمایه گذار داخلی برای نفوذ در بازار بین المللی و جذب سرمایه گذار خارجی جلوگیری می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه فعال اقتصادی نباید گرفتار مسیر پر پیچ و خم سازمان‌های مختلف شود، گفت: به عنوان نمونه، یک وزارتخانه دارای ۴۴۰ مجوز است که مقامات عالی با حذف ۳۰۰ مجوز موافقت کردند اما در عمل اتفاقی نیفتاد.

وی اظهار داشت: ما به جای باز کردن مسیر، در حال طی کردن مسیر دیگری هستیم؛ این مساله تحقق اهداف را به تعویق می‌اندازد.

 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۱۳۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما