۰

سامسونگ برای اپل و گوگل نمایشگر تاشدنی می‎سازد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۷
سامسونگ برای اپل و گوگل نمایشگر تاشدنی می‎سازد

آیتی‌من- از سال‎ها پیش ساخت گوشی با نمایشگرهای تاشونده مطرح شده بود که بالاخره سامسونگ در کنگره جهانی امسال از گوشی گلکسی فولد رونمایی کرد.

پس از سامسونگ، هواوی از گوشی منعطف خود رونمایی کرد و بعد زمزمه‎ای در مورد ساخت گوشی با نمایشگر تاشو توسط اپل به گوش رسید و حالا خبرها حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد فناوری نمایشگر انعطاف‌پذیر خود را به سایر شرکت‌هایی که قصد تولید گوشی تاشدنی دارند، بفروشد.
 
گزارش‎ها حاکی است سامسونگ نمونه‌هایی از نمایشگر تاشدنی را برای گوگل و اپل فرستاده است. در این مجموعه نمایشگر که در اصل نمونه‌هایی از گوشی هوشمند تاشدنی هستند، نمایشگر ۷.۲ اینچی دیده‌ می‌شود که ۰.۱ اینچ کوچکتر از ابعاد گلکسی فولد سامسونگ است.

سامسونگ پیشتر نمایشگر OLED مورد نیاز اپل را برای گوشی‌های آیفون نخستین بار تأمین کرده بود.

براساس گزارش‌های منتشرشده، به نظر می‎رسد سامسونگ قصد ندارد فناوری نمایشگر تاشدنی را به‌صورت انحصاری برای محصولات خود نگه دارد، بلکه درصدد است تا به‌عنوان تأمین‌کننده نمایشگر تاشدنی در بازار حضوری فعال داشته باشد. کره‌ای‌ها ادعا می‌کنند در شرایط فعلی سامسونگ می‌تواند حدود ۲.۴ میلیون واحد نمایشگر در سال تولید کند. ولی براساس تقاضای بازار این رقم می‌تواند تا ۱۰ میلیون واحد در سال نیز افزایش یابد.

با همه این اوصاف باید منتظر ماند و دید که آیا این فناوری با توجه به هزینه زیادی که برای تولید آن می‎شود و از سوی دیگر قیمتی که برای عرضه آن در نظر گرفته می‏‌شود آیا می‎تواند مشتری زیادی در بازار جذب کند یاهمانند گوشی‎های ماژولار از تب و تاب می‎افتد و به فراموشی سپرده می‎شود. و در نهایت آیا این فناوری آنقدر جذاب خواهد بود که اپل و گوگل هم درصدد تولید گوشی با نمایشگرهای تاشونده برآیند. بر این اساس باید صبر کنیم تا گوشی‎های گلکسی فولد و میت ایکس وارد بازار شوند و بازخورد آنها توسط مشتریان مورد بررسی قرار گیرد.

 
کد مطلب : ۲۷۱۳۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما