۰
ساخت ناهید 2 تا پایان 98

ماهواره مخابراتی «ناهید 1» سال آینده در مدار قرار می‌گیرد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۸
ماهواره مخابراتی «ناهید 1» سال آینده در مدار قرار می‌گیرد

آی‌تی‌من- حسین صمیمی با اشاره به برنامه‌های سال آتی پژوهشگاه فضایی اظهار کرد: پژوهشگاه فضایی ایران پنج پروژه کلیدی دارد که طبق برنامه باید به انجام برسد که از دستاوردهای مهم در حوزه فناوری فضایی کشور است.
 
وی با اعلام اینکه مدل پروازی ماهواره «ناهید ۱» ساخته شده است و در سال ۹۸ در مدار قرار می‌گیرد، افزود: مدل مهندسی پروژه ماهواره سنجشی پارس ۱ ساخته شده و سال آتی، باید مدل پروازی این ماهواره آماده تحویل شود.
 
صمیمی یکی دیگر از پروژه‌های مهم پژوهشگاه را سامانه بلوک انتقال مداری (سامان) اعلام کرد و گفت: مدل پروازی این طرح باید در سال ۹۸ آماده شود و همچنین بالن مخابراتی (بام) در نیمه اول سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد.
 
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» پایان سال بعد تحویل کارفرما می‌شود، تصریح کرد: در کنار این پروژه‌های کلیدی، پروژه‌های توسعه فناوری دیگری در پژوهشگاه در دست اجرا است که در جهت دستیابی به اهداف راهبردی تعریف شده‌اند.
 
صمیمی با تاکید بر تعامل سازنده پژوهشگاه فضایی ایران با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور گفت: ما پروژه‌های متعددی را بنا بر قراردادهای منعقده با این مراکز در دست اجرا داریم و از دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز حمایت می‌کنیم.
 
وی با اشاره به همکاری با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جهاد کشاورزی گفت: تفاهم نامه‌ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تهیه سند آمایش کشور امضا شده است که متخصصان مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه در حال انجام آن هستند و همچنین با وزارت جهاد کشاورزی هم در حوزه پایش محصولات کشاورزی مذاکره کرده ایم و گزارش‌های بسیار مفیدی را در این مورد با استفاده از فناوری سنجش از دور در اختیار مدیران ارشد این وزارتخانه و دیگر مقامات مسئول کشوری قرار داده‌ایم.
 
رئیس پژوهشگاه فضایی کشور با اشاره به همکاری پژوهشگاه با سازمان هواشناسی گفت: این سازمان نیازهای خود را در حوزه رادار هواشناسی و رادیو سوند به پژوهشگاه اعلام کرده که در دست بررسی و اجرا است.
 
وی افزود: اینکه سازمان‌ها با کاربرد فناوری فضایی در تأمین نیازهای خود آشنا شده‌اند، فرصت مغتنمی برای ما به وجود آورده است تا در اسرع وقت پاسخگوی نیاز آنان باشیم.

 
کد مطلب : ۲۷۱۴۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين