۰

با گوشی‎های 5G آشنا شوید

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۴
با گوشی‎های 5G آشنا شوید

آی‎تی‎من- قبلا پیش بینی شده بود که 2019 سال گوشی‎های 5G خواهد بود و امسال اکثر شرکت‏ها یا اقدام به معرفی گوشی‎های هوشمندی از این نسل کردند یا برنامه خود را برای معرفی این مدل گوشی‎ها اعلام کرده‎اند.

در این گزارش به همه گوشی‎هایی می‎پردازیم که امسال معرفی شده‎اند و قرار است آغازگر نسلی جدید باشند.

سهم گوشی‎های 5G امسال نیم درصد برآورد شده است و پیش بینی می‎شود تا چهار سال آینده به 26 درصد برسد.

از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت 5G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های فناوری در جهان درصدد فراهم کردن زیرساخت‏‌های این فناوری هستند.

در گزارش سایت فون‎آرنا آمده است که اوایل سال ۲۰۱۲ اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی آغاز کرد. 

بر این اساس رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان شکل گرفته تا نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند. 

گلکسی S10 5G 


این گوشی اوایل سال‌جاری میلادی معرفی شد و با توجه به پیشرفت‏‌هایی که در صنعت موبایل دنیا رخ داده است، این گوشی هم از ویژگی‏‌های بسیار پیشرفته‎ای برخوردار است. صفحه نمایش 6.1 اینچی، 8 گیگابایت حافظه رم و 128 و 512 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین سه گانه از قابلیت‏‌های این گوشی به شمار می‎رود.

گلکسی نوت ۱۰ 


گلکسی نوت 10 هنوز معرفی نشده و قرار است اواخر تابستان امسال رونمایی شود. بر این اساس پیش بینی می‎شود که نسخه‌‏ای از این گوشی هم با پشتیبانی از شبکه‏های نسل پنجم راهی بازار شود.

میت ایکس (Mate X)هواوی


گوشی میت ایکس، پرچمدار امسال هواوی است که علاوه بر پشتیبانی از شبکه نسل پنجم، از نمایشگر تاشو برخوردار است و هنگامی که باز می‎شود دستگاهی شبیه تبلت را در اختیار کاربران قرار می‎دهد.

‎ ال جی وی ۵۰ تینکیو (LG V۵۰ ThinQ ۵G)



«وی 50 تین‌کیو» ، پرچم‌دار جدید ال‌جی در کنار پشتیبانی از فناوری 5G به باتری چهار هزار میلی‌آمپرساعتی مجهز شده و برای پردازش وظایف از تراشه‌ جدید اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کند.

 
مترجم : ساحره چمنی
مرجع : Phone Arena
کد مطلب : ۲۷۱۹۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما