۰

افت فروش گوشی‌های هوشمند در بازار آمریکا

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۴
افت فروش گوشی‌های هوشمند در بازار آمریکا

آی‎تی‏‎من-  فروش گوشی در طول یک سال گذشته به میزان قابل توجهی راکد شده است و تقریبا در همه بازارها اتفاق افتاده و حتی بازار آمریکا هم مستثنی نیست.

این روند حتی در سه ماهه ابتدایی سال 2019 نیز ادامه یافته است. 

بر اساس گزارش کانالیس، در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹، فروش گوشی‌ ۱۸ درصد کاهش یافته و از ۴۴.۴ میلیون دستگاه به ۳۶.۴ میلیون دستگاه نزول کرده است. 

بسیاری از کارشناسان این میزان کاهش فروش گوشی را به عملکرد ضعیف اپل منتسب می‏‌دانند و حتی برخی اشاره‏ای به عدم حضور ZTE در بازار کرده‌اند. 

با وجود کاهش میزان فروش گوشی در آمریکا، اپل در طول سه ماهه ابتدایی امسال توانست ۱۴.۶ میلیون دستگاه گوشی آیفون به فروش برساند و ۴۰ درصد از سهم بازار آمریکا را به خود اختصاص دهد. به این ترتیب اپل در جایگاه بالاتری نسبت به سایر تولیدکنندگان قرار گرفته است.

بعد از اپل، سامسونگ با فروش ۱۰.۷ میلیون دستگاه توانسته سهم ۲۹.۳ درصدی بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه دوم قرار بگیرد.

ال‌جی و لنوو و تی‌سی‌ال به‌ترتیب با عرضه ۴.۸ میلیون و ۲.۴ میلیون و ۱.۴ میلیون دستگاه در رده‌های سوم تا پنجم جدول عرضه گوشی‌های هوشمند قرار گرفته‌اند.

تحلیلگران بازار معتقدند با عرضه گوشی‌های هوشمند با قابلیت اتصال به شبکه اینترنت پرسرعت 5G، عرضه‌ و فروش بیشتری در بازار شاهد خواهیم بود.

 
مترجم : ساحره چمنی
مرجع : TechCrunch
کد مطلب : ۲۷۱۹۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما