۰

TSMC به همکاری با هواوی ادامه می‌دهد 

تاریخ انتشار
شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۵
TSMC به همکاری با هواوی ادامه می‌دهد
TSMC به همکاری با هواوی ادامه می‌دهد

آی‎تی‌من- هفته پیش دولت ترامپ فهرست جدیدی از شرکت‌های ممنوعه برای تجارت و ایالات متحده را اعلام و منتشر کرد که در آن نام شرکت چینی هواوی به عنوان بزرگ‌ترین توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و عرضه‌کننده گوشی‌های هوشمند در جهان نیز به چشم می‌خورد.

بدون شک محدودیت‌های جدیدی که آمریکا برای هواوی وضع و اعمال کرده است، تأثیرات منفی و تبعات گسترده‌ای را در پی خواهد داشت و این بدان معناست که دیگر قادر نخواهد بود هرگونه سرویس اختصاصی ارائه شده توسط گوگل را استفاده کند و استفاده از سیستم عامل اندروید توسط هواوی تنها محدود به لایسنس‌های متن باز و AOSP خواهد بود.

به دنبال این خبر، بسیاری دیگر از غول‌های تکنولوژی همچون مایکروسافت و همچنین تراشه سازهای بزرگی همچون اینتل، کوالکام و برودکام نیز اعلام کردند که مطابق قوانین و محدودیت‌های جدید دولت آمریکا عمل خواهند کرد و بدین ترتیب به همکاری با هواوی پایان خواهند بخشید.

اما حالا در میان همه این شرکت‌های تکنولوژی و اپراتورهای مخابراتی در کشورهای مختلف که به تحریم علیه هواوی پیوسته‌اند، شرکت تایوانی TSMC به عنوان بزرگترین تولیدکننده چیپ ست در جهان اعلام کرده است که بدون نگرانی از جریمه‌های احتمالی واشنگتن به همکاری با هواوی ادامه خواهد داد.

به نظر می‌رسد که مسوولان و مقامات تایوانی این شرکت پس از مشورت‌های حقوقی با وکلای مؤسسات حقوق بین المللل به این نتیجه رسیده و این خبر را منتشر کرده‌اند.

بنابر اعلام این شرکت تولیدکننده محصولات نیمه هادی، ساخت چیپ ست شامل این قوانین و مقررات جدید آمریکا نمی‌شود بنابراین صنایع مربوطه قادر خواهند بود کماکان به فعالیت و همکاری با شرکت چینی هواوی بپردازند . توشیبا نیز با انتشار بیانیه‌ای مشابه اعلام کرده بود که ارسال قطعات الکترونیکی نظیر چیپ‌های LSI برای پردازش داده به هواوی را ادامه می‌دهد. پاناسونیک و لنوو نیز بعد از آن تصمیم مشابهی گرفته و ادامه همکاری با این غول فناوری را که بدون شک برای آنها سودآوری بالایی به بار خواهد آورد، ترجیح داده‌اند.

این در حالیست که بسیاری دیگر از شرکت‌ها و اپراتورهای مخابراتی تحت تأثیر تحریم‌های تجاری جدید آمریکا علیه هواوی و واهمه از پرداخت جریمه‌های سنگین، فروش گوشی‌های هواوی و همکاری‌های مخابراتی با این غول فناوری چینی را متوقف کرده و به حالت تعلیق درآورده‌اند.

 
مرجع : GSMArena
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۰۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما