۰
به دلیل کم فروشی همه شرکت‌های اینترنتی

2.5 درصد به حجم بسته‌های اینترنتی افزوده می‌شود

تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۳
2.5 درصد به حجم بسته‌های اینترنتی افزوده می‌شود
 
آی‌تی‌من- 16 اردیبهشت ماه بود که حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که همه شرکت‌های اینترنتی کم فروشی می‌کنند. به گفته او بررسی‌های میدانی در برخی اپراتور‌های ارتباطات ثابت نشان می‌دهد بین ۵ تا ۸ درصد مغایرت در حجم بسته‌های درخواستی مشترکان وجود دارد.

وی افزوده بود: شرکت‌ها درباره ۵ درصد کم‌فروشی به ملاحظات فنی مانند سرباره ارسال و افت خط اشاره کرده‌اند که این دلایل ارتباطی به مشترکان نداشته و به منظور جلب رضایتمندی مشترکان و حفظ حقوق آن‌ها اپراتور‌ها ملزم هستند این میزان کسری خود را در حجم بسته‌های فروخته شده به مشترکان جبران کنند.

در پی این بازرسی، رگولاتوری به شرکت‌های اینترنتی دستور داده است از این هفته 5 درصد به حجم مصرف مشترکان خود بیفزایند. محمد جواد آذری جهرمی‌وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هشتگ‌های «خبرخوب» و «حق‌الناس» در این باره در توییتر نوشت: باز هم پیگیری حقوق مشترکان شبکه‌های ارتباطی به سرانجام رسید. با ابلاغیه جدید سازمان تنظیم مقررات به شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات ارتباطی و برای مقابله با کم‌فروشی، 5 درصد به حجم بسته‌ها افزوده شد. این ابلاغ از این هفته اجرایی می‌شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز اعلام کرد: در پی اطلاعیه‌های قبلی رگولاتوری درباره مغایرت بسته‌های اینترنتی فروخته شده با میزان تحویل شده به مشترکان، اپراتورهای ارایه‌کننده خدمات اینترنت ثابت از امروز حداقل ۵ درصد به حجم مصرف منصفانه بسته‌های اینترنتی مشترکان اضافه می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی‌سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حسین فلاح جوشقانی با تاکید بر اینکه صیانت از حقوق مشترکان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و رگولاتوری است، افزود: این افزایش بدون دریافت هزینه اضافی و به منظور جبران حقوق مشترکان در دستور کار اپراتورها قرار گرفته است.

وی درباره مغایرت حجم بسته‌های اینترنتی گفت: پس از اعلام قبلی رگولاتوری در این خصوص و با بررسی‌های به عمل آمده ، وجود این مغایرت به طور میانگین حداقل ۵ درصد تایید شد و علیرغم توضیح ارایه شده از سوی اپراتورها مبنی بر عوامل موثر بر این موضوع، مستندات ارایه شده به دلیل عدم ارتباط با مصرف کننده مورد قبول واقع نشد.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: برخی اختلالات و اشکالات شبکه و سرباره‌های ناشی از پروتکل‌های اینترنتی باعث عدم تحویل کامل سرویس‌های خریداری شده به مشترکان شده و این موضوع به صورت عمدی و برنامه‌ریزی شده انجام نشده است. رگولاتوری به موضوع رسیدگی کرده و اپراتورهای ارایه‌کننده خدمات اینترنت ثابت ملزم شدند علاوه بر رفع این اشکالات، به منظور حمایت از حقوق مشترکان و جلب رضایت آنان، از امروز حجم مصرف منصفانه در خدمات اینترنتی  خود را بدون دریافت هزینه، حداقل ۵ درصد افزایش دهند.

براساس این گزارش مصرف منصفانه به معنی مصرف از تعداد محدودی از سایت‌‌های داخلی می‌شود که معادل آن استفاده از 2.5 درصد مصرف اینترنت بین‌المللی است.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۲۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين