۰
رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

60 شتاب‌دهنده فناوری در کشور فعالیت می‌کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۸
60 شتاب‌دهنده فناوری در کشور فعالیت می‌کند

آی‌تی‌من- به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسماعیل قادری‌فر رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری درباره فعالیت شتاب دهنده ها در کشور، تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۶۰ شتاب‌دهنده  فناوری فعال در کشور داریم که کار حمایت از تیم‌ها و سرمایه‌گذاری اولیه را انجام می‌دهند تا کم‌کم استارتاپ‌ها به بلوغ برسند و وارد کسب‌وکار شوند. 

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اواسط سال ۹۷ در نسل دوم اکوسیستم استارتاپی در کشور از طریق ستادهای توسعه فناوری، ایجاد شتاب‌دهنده‌های تخصصی را در دستور کار قرار داد.

به گفته قادری‌فر، در حال حاضر ادبیات جدیدی وارد حوزه علمی و فناوری کشور شده است. این ادبیات مختص زیست‌بوم نوآوری و فناوری است و یکی از مهم ترین عناصر توسعه کسب و کارهای نوین در کشور است.

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین عنوان کرد: در این زیست بوم جدید در کنار پلت‌فرم، سکوی ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به فکر رونق‌بخشی به تولیدات فناوران در کشور هم هستم.

وی ادامه داد: نهادینه کردن زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور تنها با شناخت عناصر این زیست بوم محقق می شد به همین دلیل تلاش کردیم تمام این عناصر را در زیست بوم کنار هم جمع کنیم.

 
کد مطلب : ۲۷۲۳۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين