۰
شرایط انصراف از پروانه ارایه خدمات ارتباطی ثابت ابلاغ شد

راه در رو برای ServCoها

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۵
اعلام شرایط انصراف از پروانه ServCo
اعلام شرایط انصراف از پروانه ServCo
 
آی‌تی‌من- هیات وزیران حداقل برای شرکت‌های دارای پروانه ServCo شرایط انصراف از پروانه را تسهیل کرده است.

طبق تصویب‌نامه «ضابطه انصراف دارندگان پروانه ارایه خدمات ارتباطی ثابت از ادامه فعالیت» مصوب هیات دولت که برای اجرا به وزارت‌خانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجاز است در صورتی که شرایط لغو بر پروانه ارایه خدمات ارتباطی ثابت (SERVCO) حاکم نشده باشد، در مدت اعتبار پروانه با دریافت اقساط باقی‌مانده مبلغ حق‌الامتیاز سررسید شده تا پایان همان سال قراردادی و سایر مبالغ بدهی دارنده پروانه از قبیل حق استفاده از شماره‌گذاری و تسهیم درآمد پروانه تا تاریخ قبولی درخواست انصراف متقاضی از فعالیت به اعتبار پروانه خاتمه دهد.

بر اساس این مصوبه، این اقدام، مشروط بر آنکه دارنده پروانه نسبت به تعیین تکلیف مشترکان و تسویه تمامی بدهی، تا زمان اعلام شده از سوی سازمان اقدام و تاییدیه آن را اخذ کند، امکان پذیر است.

به این ترتیب، حق امتیاز دارنده پروانه، تا زمانی که در بازار فعال بوده محاسبه می‌شود.
به نظر می‌رسد که اگر شرایط مشابهی برای شرکت‌های FCP نیز تصویب شود، شاهد خروج تعدادی از این شرکت‌ها از بازار خواهیم بود.

گفتنی است که موضوع پروانه و ارائه خدمات دارندگان مجوز ServCo طبق تعریف سازمان تنظیم مقررات ارايه هرگونه خدمت ارتباطي، انتقال داده و انواع خدمات محتوايي و ارزش افزوده به مشترک بر بستر شبکه موضوع پروانه اپراتور میزبان است. ضمن اینکه دارنده این پروانه مجاز به ایجاد شبکه دسترسي و شبکه انتقال اعم از سیمی و بی‌سیم نیست. همین اجازه ایجاد شبکه انتقال، موضوعی است که ServCoها را از FCPها متمایز می‌کند.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۴۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما