۰

ارایه دوهزار میلیارد تومان تسهیلات دانش‌بنیان تا پایان امسال

تاریخ انتشار
شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۶
علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی
علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی

آی‌تی‌من- علی وحدت در مراسم امضای تفاهم‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و آغاز به کار دفتر حمایت از نوآوری بانک صادرات در صندوق نوآوری وشکوفایی که با حضور حجت‌الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران  در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه اکنون در ابتدای ماه پنجم سال قرار داریم، پیش‌بینی ما این است که ارائه ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع صندوق و ظرفیت بانکی کشور برای شرکت‌های دانش‌بنیان زودتر از موعد محقق شود.

وی گفت: با اینکه ابتدای سال است؛ این کار را انجام می‌دهیم اما تا پایان سال امکان فراهم کردن دوهزار میلیارد تومان تسهیلات با کمک بانک‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان دیده شده و یکی از بانک‌هایی که در این زمینه روی آن حساب کرده‌ایم، بانک صادرات است.

وحدت افزود: طی برنامه‌ریزی‌های صندوق نوآوری و شکوفایی تا پایان ماه ششم، عملکرد بانک‌ها در رابطه با صندوق نوآوری و شکوفایی در اختیار رییس جمهوری قرار داده می‌شود و فعالیت‌های آنها به اطلاع وزیر اقتصاد و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خواهد رسید.

وی یادآورشد: از شروع فعالیت ۴۵۰۰ شرکت دانش‌بنیانی که اکنون در کشور فعال هستند نزدیک ۶ سال می‌گذرد، از آن جوان‌تر فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی است که از سال ۹۳ کار خود را آغاز کرده و با توجه به حساسیت رییس جمهور و حاکمیت به بحث شرکت‌های دانش‌بنیان، تاسیس صندوق نوآوری و شکوفایی و راه‌اندازی آن برای حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاق افتاده است.

وحدت گفت: چون در نظام تامین مالی جاری کشور ممکن است هم به دلیل اینکه در نظام مالی آمادگی وجود ندارد و هم اینکه در شرکت‌های دانش‌بنیان این آمادگی به دلیل تازه بودن اکوسیستم فناوری  وجود ندارد از این رو نتوانند با هم خوب کار کنند و نظام مالی جاری کشور نتواند منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها را تامین کند، بنابراین صندوق نوآورری و شکوفایی شکل گرفت.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: صندوق در بخش‌های مختلف سعی می‌کند از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تامین مالی، تضامین، تسهیلات و کمک‌های بلاعوض کمک کند و یک نگاهمان این است شرکت‌هایی که از یک حدی بزرگ‌تر شده و اقتصاد آنها نیز بزرگ‌تر می شود به تدریج بتوانند با نظام مالی کشور کار کنند.

وی گفت: از طرفی هم اعتقاد داریم که در نظام بانکی کشور تعامل و آشنا شدن با پروژه‌ها و شرکت‌ها جذابیت دارد و این حوزه فرصت خوبی است که بانک‌ها با این حوزه بیشتر آشنا شوند، بانک صادرات که یکی از بانک‌های خوش نام و کارآفرین است، امیدواریم در این حوزه نیز به اتفاق نظر مدیریت عامل بانک اتفاقات خوبی با سرعت بیشتری پیش آید.

 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۲۵۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما