۱
۰

۵۰ هزار گوشی با ثبت جعلی شناسایی شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۴
دور زدن رجیستری با جعل شناسه گوشی
دور زدن رجیستری با جعل شناسه گوشی

آی‌تی‌من- با پایش مستمر شبکه‌های اپراتوری توسط سامانه کشف تخلف که به عنوان یکی از زیرسامانه‌های سامانه همتا مشغول به فعالیت است، تخلفی گسترده که در حوزه طرح رجیستری در حال وقوع بود، شناسایی شد.

با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که در این تخلف افراد سودجو با سوءاستفاده از شناسه IMEI دستگاه‌های مجاز، قصد دور زدن طرح رجیستری را داشتند. در همین راستا تاکنون بیش از ۵۰ هزار دستگاه با شناسه‌ جعلی که از طریق این تخلف قصد معرفی خود به عنوان دستگاه قانونی به شبکه‌های اپراتوری را داشتند، توسط سامانه همتا مسدود شد.

در همین راستا سامانه همتا اعلام کرده: به اطلاع تمامی افرادی که قصد دارند به انحاء مختلف طرح رجیستری را دور بزنند می‌رساند، تمامی فعل و انفعالات دستگاه‌های با قابلیت نصب سیم کارت در شبکه‌های اپراتوری به صورت مستمر تحت بررسی سامانه کشف تخلف طرح رجیستری است و هرگونه رفتار مشکوک و غیرعادی در سریع‌ترین زمان ممکن به صورت سیستمی و بدون دخالت انسان شناسایی شده و در صورت محرز شدن تخلف، بدون فوت وقت با آن برخورد مقتضی صورت می‌پذیرد.

همتا به خریداران توصیه کرده که در صورتی که قصد خرید دستگاه با قابلیت نصب سیم کارت دارند، جهت جلوگیری از متضرر شدن، حتما پیش از خرید از طریق #۷۷۷۷* استعلام اصالت کرده و حتما مدل و برند ذکر شده در پاسخ استعلام اصالت HAMTA را با مدل و برند دستگاه و همچنین جعبه دستگاه تطابق دهند و در صورت هرگونه مغایرت، اکیدا از خرید دستگاه صرف نظر کنند.

در صورتی‌که افرادی بدون اطلاع از جعلی بودن شناسه این دستگاه‌ها اقدام به خرید کرده و از این محل متضرر شده باشند، می‌توانند با مراجعه به سازمان‌ تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به ثبت و تنظیم شکوائیه و احقاق حقوق تضییع شده خود اقدام کنند.

طبق ماده ۳۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین بندهای الف و ب از ماده ۶ قانون جرایم رایانه‌ای، هرکس مرتکب جعل شناسه گوشی تلفن همراه (IMEI) شود، مجرم شناخته شده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

مجازات تعیین شده برای مرتکبان درخصوص این جرم، حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست میلیون ریال تا یکصد میلیون ریال یا هردو در نظر گرفته شده است.

 
کد مطلب : ۲۷۲۵۲۶
نظرات شما
بهرام
Iran, Islamic Republic of
گوشی بنده تک سیم کارته مال قبل از طر ح ریجستر ی بوده مشکلی هم نداره قانونی هستش 4 سیم کارت دارم بعضی مواقع عوض می کنم چندین سال اینکار می کنم تا بحال هیچ مشکلی نداشت فقط پیام ساده مالک گوشی دیگری است اگر خرید وفروش نشده اقدامی نیاز نیست تازگی ها الکی پیام میدن imiدستگاه جعل شده جهت حفظ مالک قانونی این سیم 3 روز قطع میشه انتقال مالکیت بدین خودم به خودم این کار کردم سیم کار ت قبلی همان پیام میاد این هم انتقال مالکیت بدم از بخت گوشی قطع می کنن کار شون همین خیلی زشته به همتا گفتم گفتن هر وقت خواستی سیم کار ت بذاری انتقال مالکیت بده هر با ر اینطوری کار کنم پدرم در میاد تا بحال نتونستن جعال imiمچ بگیرن فقط همین تونستن محدویت بذارن اگر imi گوشی جعل شد ه همزمان سیم کار ت دیگه هم فعال می تونن مچ بگیرن چی پی اس مکان ان طرف کدام شهر صاخب سیم کارت وگوشی بدست بیارن قبول دارم خلاف کار ها با تر فند تونستن رجیستری دور بزنن این نمیشه الگی گوشی بنده imiبرندجهانی گوشی قانونی نشون میده اسمش بذارن imi غیر استاندارد انتقال مالکیت بدون خرید وفروش بد ه همتا برای این ر اهکاری در نظر نگرفته لااقل شماره به صاحب گوشی مربوط نیست با موقعیت مکانی صاحب سیم کار ت شناسایی کنن یا منویی در سایت با شمارملی لیست سیم کارت مورد استفاده در منو کاربری قرار بدن یا صاحب گوشی استعلام بگیرن این دستگاه این شما ره سیم کارت مال خودشون هست یانه ؟ از وزیر ار تباطات می خواهیم راه حلی مراجعه حضوری در شهرهای مختلف بذارن تا گوشی ببینن مشکل بنده خدا سریعتر ر اه بنندازن عجب افتخاری می کنن به خودشون جلو اینا ر ا گرفتن دارن با این کار شون عوضی می گیرن بی گناهی به درد سر میندازن از هیچ خبر ندار ه مایه شرمسار ی به اینا خدمتگزا ر بگین کار شون خیلی زشت و کثیف مزاحم زندگی مردم میشن بدون نگاهی
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين