۰
توسط محققان دانشگاه تهران انجام شد:

ساخت نوعی اندام كمک حركتی برای توانبخشی معلولان

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۴
ساخت نوع جديدی از اندام‌های كمک حركتی توسط محققان دانشگاه تهران
ساخت نوع جديدی از اندام‌های كمک حركتی توسط محققان دانشگاه تهران

آی‌تی‌من- به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نوع جديدی از اندام‌های كمك حركتی پسيو توسط محققان دانشگاه تهران و با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ساخته شد. این اندام بر اساس یک مدل کنترلی جدید طراحی شده است. اين مدل توانايي توضيح دادن كنترل تعادل بالاتنه را در حركت انسان ها دارا است. بر اين اساس با برآورده ساختن رابطه‌اي بين نرمي در كمر و نيروي وارده در راستاي پا مي‌توان بالاتنه را كنترل کرد. در اين طرح پژوهشي رويكرد كنترلي این مدل براي طراحي و كنترل اندام كمك حركتي غيرفعال به كار گرفته شد. 

هدف اصلی انجام اين پروژه نیز ساخت اندام كمك حركتی غيرفعال برای كاهش مصرف و افزايش قوام در حركت انسان سالم است. البته در کنار این هدف می توان به امكان سنجی توانايی روش ارايه شده برای طراحی و كنترل اسكلت خارجی بيماران، استخراج و تست قوانين جديد كنترل حركت انسان برای ساخت اندام های كمكی و همچنين اندام های مصنوعی در آينده و ارتباط بيشتر بين دانشگاهی با دانشگاه های خارج از ايران در زمينه انجام آزمايش های اوليه بر روی انسان، طراحی، ساخت و آزمايش نهايی محصول توليد شده اشاره کرد.

بنابراین با توجه به ماهیت این تحقیق که مبتنی بر ساخت محصولی برای توانبخشی و افزایش توان حرکتی است کاربردهای آن می تواند در زمینه ارزیابی روش طراحی ارائه شده برای تولید محصول برای توانبخشی در افراد بیمار و افزایش توان در افراد سالم، تولید دانش فنی در زمینه اندام های کمک حرکتی و ایجاد بستری برای توسعه روش به حوزه‌های دیگر مرتبط با حرکت انسان نظیر افزایش توانایی بالاتنه (مثلاً دست) باشد.
 
کد مطلب : ۲۷۲۵۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما