۰
وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با شبکه NBC:

با فیلتر شبکه‌های اجتماعی، جنگ تبلیغاتی را باخته‌ایم

تاریخ انتشار
جمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۵
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات

آی‌تی‌من- محمد جواد آذری جهرمی در گفت‌وگو با شبکه NBC امریکا افزود: استفاده فعالانه‌ام از توییتر نشان می‌دهد اعتقادی به ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای این شبکه در کشور ندارم. محدودیت شبکه‌های اجتماعی سبب تضعیف منافع اقتصادی و سیاسی ایران شده است. ما باید بپذیریم که در این حوزه با ضعف مواحه هستیم.

در ادامه گزارش NBC آمده است که وزیر ارتباطات در پاسخ به خبرنگار این شبکه درباره شکست ایران در جنگ تبلیغاتی گفته است: بله ما آن را باخته‌ایم.

به گفته جهرفی فناوری دیجیتالی برای آینده اقتصادی کشور حیاتی است به ویژه آن که تحریم‌ها سبب کاهش درآمد نفتی کشور شده است.

وی با بیان این که تجارت الکترونیکی نوین در ایران نمادی از اقتصاد مقاومتی در باربر تحریم‌های دونالد ترامپ است گفت: امروز استارتاپ‌هایی داریم که روی پرداخت دیجیتالی و تاکسی‌های اینترنتی (مانند اوبر) تمرکز کرده‌اند که سبب پیشرفت درخشان در زمینه فعالیت خود هستند. تحریم‌ها مردم ایران را بیش از پیش خوداتکا کرده و به آنها این توانایی را داده است به توسعه مواردی دست یابند که شاید به نحو دیگری قادر به آن نبوده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما در دنیایی متصل به هم زندگی می‌‌کنیم و دیگر جزایر منزوی وجود ندارد. ترامپ با تحریم‌هایش اول به آمریکا ضربه می‌زند نه ما.

وی افزود: ماهواره‌های مخابراتی ناهید ۱، پارس و ظفر تا آخر امسال آماده می‌شوند. هدف ما مقابله با تهدیدات زیست محیطی و پایش سیل و زلزله است.

آذری جهرمی ادامه داد: در این زمینه آماده همکاری با کشورهای مختلف از جمله اتحادیه اروپا، کشورهای همسایه، چین و روسیه هستیم.

 
کد مطلب : ۲۷۲۶۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين