۰
وزارت اطلاعات اعلام کرد:

بازداشت عوامل اصلی قاچاق موبایل

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۵
بازداشت عوامل اصلی قاچاق موبایل

آی‌تی‌من- وزارت ارتباطات در اطلاعیه‌ای اعلام  کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج)، با بهره‌گیری از توان سامانه ‌های هوشمند، عوامل اصلی قاچاق تلفن همراه شناسایی و با دستور مقامات قضایی بازداشت شدند. ارزش کالای قاچاق شناسایی ‌شده اولیه به کشور توسط این متخلفان، بیش از ۱۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.  

متخلفان با دور زدن قوانین امور گمرکی و سوء ‌استفاده از اطلاعات هویتی مسافران و زائران عازم خارج از کشور، اقدام به رجیستر کردن گوشی‌های قاچاق به ‌صورت مسافری کرده بودند. 

در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: فرآیند شناسایی و برخورد با قاچاقچیان تلفن همراه و سوء استفاده‌ کنندگان از تسهیلات مسافری به طور مستمر در حال انجام است و دیگر مظنونین به قاچاق تلفن همراه نیز شناسایی شده‌اند که پس از تکمیل پرونده، به مراجع  قضایی معرفی خواهند شد و برخوردهای لازم با ایشان صورت خواهد پذیرفت.

همچنین وزارت اطلاعات در بخش پایانی اطلاعیه خود آورده است: توصیه می‌شود تمامی مسافران و زائران عازم خارج از کشور در خصوص حفظ اطلاعات هویتی و مسافری خود اهتمام لازم را به خرج داده و از هرگونه واگذاری اطلاعات هویتی و ارتباطاتی خود با هدف فعال ‌سازی گوشی‌‌های تلفن همراه قاچاق در شبکه قانونی کشور خودداری کنند زیرا در نهایت گوشی قاچاق به نام ایشان در سامانه گمرک ثبت شده و احتمال تعقیب کیفری و عواقب قانونی ناشی از جرایم ارتکابی قاچاقچیان برای ایشان نیز وجود خواهد داشت و می‌‌باید در مراجع قضایی پاسخگو باشند.

 
کد مطلب : ۲۷۳۰۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما