۰

طراحی الگوریتمی برای درک رفتار کوانتومی مولکول‌ها

تاریخ انتشار
شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹
طراحی الگوریتمی برای درک رفتار کوانتومی مولکول‌ها

آی‌تی‌من- الگوریتم هوش مصنوعی جدید که به نام SchNOrb شناخته می‌شود، نسبت به روش‌های سابق شیمی‌دان‌ها، قادر به بررسی عمیق‌ و دقیق‌تر روی ساختار و رفتار مولکول‌هاست.
SchNOrb که البته هنوز درون مجامع آکادمیک مورد استفاده قرار نگرفته است، می‌تواند به دانشمندان کمک کند که داروها و سایر ترکیبات جدید را تولید کنند.

بر اساس مقاله‌ای که درباره این تحقیق در مجله  Nature Communications منتشر شده، پیش از این الگوریتم‌هایی که برای کمک به شیمیدان‌ها طراحی شده بود، قادر به پیش‌بینی ساختار اتمی یا نتیجه واکنش‌های مشخص بود؛ اما این الگوریتم تازه قادر به بررسی مدارهای اتمی است. این مدارها که تابع قوانین فیزیک کوانتوم هستند، مشخص می‌کنند که رفتار الکترون‌های یک اتم چگونه است. از آنجا که فیزیک کوانتوم قوانینی کاملا منحصر به فرد دارد، فرایند یاددهی این الگوریتم پیچیده بوده و سه سال طول کشیده است.

راینهارد مورر (Reinhard Maurer) استاد شیمی دانشگاه وارویک و نویسنده اصلی این مقاله است، گفت: طراحی این الگوریتم حاصل سه سال تلاش بود و علاوه بر دانش کامپیوتری به منظور طراحی یک الگوریتم هوشمند با قابلیت درک شکل و رفتار توابع موج، نیازمند دانش شیمی و فیزیک هم بود.


 
مرجع : Futurism
کد مطلب : ۲۷۳۰۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما