۰

برنامه دولت استرالیا برای مقابله با قلدری آنلاین

تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۶
برنامه دولت استرالیا برای مقابله با قلدری آنلاین
برنامه دولت استرالیا برای مقابله با قلدری آنلاین
 
آی‌تی‌من- بر اساس برنامه‌ای که وزیر ارتباطات استرالیا، آن را اعلام کرده، شرکت‌های بزرگ فناوری، ملزم به نصب ابزارهایی برای شناسایی و مقابله با رفتارهای منفی آنلاین خواهند بود و باید محتواهای آسیب‌زننده را با سرعت بیشتری از دسترس خارج کنند.

وزیر ارتباطات استرالیا با بیان اینکه صنعت فناوری باید مسوولیت بیشتری بپذیرد، گفت: ما نیازمند رویکردهای هوشمندانه‌تر برابر محتواهای آسیب‌زننده و مخرب هستیم.

دولت استرالیا برنامه امنیت آنلاین را برای بررسی عمومی منتشر کرده است. این طرح به منظور مقابله با آنچه «آزار آنلاین» عنوان شده و اعمال فشار بر شرکت‌های بزرگ اینترنتی برای مسوولیت پذیری در قبال چنین محتوای روی پلتفرم‌های‌شان ارایه شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که 20 درصد کودکان استرالیایی هر ساله در معرض آزار و قلدری آنلاین قرار می‌گیرند.

به گفته پل فلچر، وزیر ارتباطات استرالیا، همچنان بین انتظارات استرالیایی‌ها و آنچه شرکت‌های اینترنتی ارایه می‌دهند، فاصله زیادی وجود دارد و یکی از نشانه‌های این فاصله، این است که بسیاری از محصولات و خدمات محبوب آنلاین، بدون توجه به نیازها و الزامات ایمنی کاربران طراحی می‌شوند.

وی با بیان اینکه این وضعیت باید تغییر کند، افزود: باید به جایی برسیم که بزرگراه‌های آنلاین ما از همان رویکرد جدی در زمینه ایمنی بهره‌ببرند که امروز در بازار جهانی خودرو شاهد آن هستیم؛ جایی که استانداردهای بین‌المللی از سوی حاکمیت‌های ملی تعیین و اجبار می‌شود و تولیدکنندگان نیز برای ارایه محصولات‌شان به بازارهای جهانی ملزم به رعایت این استانداردها هستند.

بر اساس برنامه ارایه شده، مهلت پلتفرم‌های اینترنتی برای حذف محتواهای مخرب، از 48 ساعت به 24 ساعت کاهش یافته و مواردی همچون قلدری آنلاین، آزار جنسی و انتشار تصاویر برهنه افراد با هدف انتقام‌جویی را شامل می‌شود.

همچنین، دولت می‌تواند از موتورهای جست‌وجو مانند گوگل و بینگ بخواهد که لینک به صفحات حاوی این گونه محتواها را از نتایج جست‌وجو حذف کند.

این برنامه پس از ده هفته دریافت نظرات عمومی، به عنوان لایحه به پارلمان ارایه خواهد شد.
 
 
مرجع : The Guardian
کد مطلب : ۲۷۳۱۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما