۰
با ابلاغ مصوبه کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی

استعلام مکتوب بین دستگاه‌های اجرایی ممنوع شد

تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۹
استعلام مکتوب بین دستگاه‌های اجرایی ممنوع شد

آی‌تی‌من- هفتمین جلسه کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی روز بیستم آذرماه برگزار شد و مصوبه اول این جلسه، مبنی بر ممنوعیت انجام استعلام مکتوب بین دستگاه‌های اجرایی، با انتشار در روزنامه رسمی، اجرایی 12 دی‌ماه گذشته الزامی شده است.

این مصوبه در خصوص ماده 5 آیین‌نامه اجرایی احصای کلیه استعلامات و ایجاد نظام استانداردسازی تبادل اطلاعات بین دستگاھی مصوبه شورای عالی فضای مجازی است.

بر اساس ماده 5 این آیین نامه، کلیه دستگاه‌ھای اجرایی با اولویت دستگاه‌ھای اجرایی متولی داده و پایگاه‌ھای اطلاعاتی پایه موظفند به نحوی وظایف خود در این آیین نامه را اجرا نمایند که حداکثر ظرف مدت یک سال از تاریخ ابلاغ آیین نامه، کلیه استعلام‌ھای مکتوب بین دستگاه‌ھای اجرایی حذف شود. پس از این مدت، درخواست و پاسخ به استعلام به شکل مکتوب، ممنوع بوده و تبادل اطلاعات و استعلام تنھا از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات مجاز است.

این مصوبه که با امضای رضا باقری اصل، دبیر شورا و رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی ابلاغ شده، می‌افزاید: «به جھت عدم مواجھه با مشکلات حقوقی فقدان اعتبار استعلامات غیرالکترونیکی و ممنوعیت آن، ضروری است اقدام لازم در جھت الکترونیکی نمودن و تبادل اطلاعات از مسیر مرکز ملی تبادل اطلاعات به عمل آورده و ھمچنین درخصوص استعلام‌ھای غیرالکترونیکی با تکمیل فرم درخواست استمھال (فایل الکترونیکی پیوست) درخواست مھلت برای الکترونیکی نمودن آنھا جھت طرح در کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی و اتخاذ تصمیم توسط کارگروه به این دبیرخانه ارسال فرمایید.»


 
کد مطلب : ۲۷۳۲۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما