۰
گلکسی فولد ۲ یا گلکسی زد فلیپ 

سامسونگ امسال با دو گوشی تاشو مانور می‌دهد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۳
گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ سامسونگ
گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ سامسونگ

آی‌تی‌من- سامسونگ که پارسال از گوشی گلکسی فولد به عنوان نخستین گوشی هوشمند تاشو دنیا رونمایی کرده بود و بعد از برطرف کردن مشکلات این گوشی و البته چندین بار تاخیر در عرضه، بالاخره آن را در دسترس بازارهای محدودی قرار داد، امسال نیز قصد دارد نسل بعدی این گوشی را به بازار عرضه کند.

به نظر می‌رسد دومین گوشی هوشمند سامسونگ، گلکسی فولد ۲، قرار است در سه ماهه دوم سال جاری میلادی رونمایی و روانه بازارهای جهان شود.

حدود یک سال است که غول‌های فناوری همچون سامسونگ و هواوی از برنامه‌های خود برای معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو و انعطاف‌پذیر خبر داده‌اند تا جایی که اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی نیز شاهد رونمایی  گوشی‌های با نمایشگر تاشونده‌ی گلکسی فولد سامسونگ و هواوی میت ایکس بود. این روزها که بازار معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر و تا شدنی بسیار داغ و پر تب و تاب شده است، بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان به سمت و سوی طراحی و توسعه این محصولات روی آورده‌اند که از مهمترین آنها می‌توان به سامسونگ و هواوی اشاره کرد.

از آنجاکه بازار گوشی‌های هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکت‌های سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید، دیگر نمی‌دانند باید برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان چه کار کنند، به سمت گوشی‌های هوشمند تاشو و منعطف روی آورده‌اند تا شاید بتواند بازار راکد و بی‌تلاطم را رونق بخشد و تحولات عظیم و قابل توجهی را برای کاربران و شرکت‌های تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورد.

بر اساس این گزارش، گلکسی فولد که نخستین گوشی هوشمند تاشوی سامسونگ و جهان به شمار می‌رود، با مشکلات اندکی در زمان عرضه اولیه روبرو شد ولی حالا به نظر می‌رسد که دومین نسل از آن نیز در مرحله تولید قرار دارد و انتظار می‌رود که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی و سپس روانه بازارهای جهانی شود.

البته برخی دیگر از گزارش‌های پیشین حاکی از آن بود که سامسونگ می خواهد یک گوشی تاشوی دیگر تحت عنوان گلکسی Z Flip را در سال ۲۰۲۰ میلادی رونمایی کند تا بدین ترتیب نظر و توجه مشتریان و طرفداران گوشی‌های هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر را به سمت و سوی خود جلب کند. اما تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که این محصول تنها برنامه این شرکت کره‌ای برای توسعه و عرضه گوشی‌های تاشو و جدید نخواهد بود بلکه می‌خواهد یک محصول دیگر را نیز در سه ماهه دوم سال جاری میلادی حدود ماه آوریل، مه و ژوئن معرفی کند. 

بر اساس اطلاعاتی که درباره این گوشی‌ها منتشر شده، گلکسی فولد 2 برخلاف گلکسی زد فلیپ که از نظر مفهومی شبیه به گوشی ریزر تاشو موتورولا است، شکل قبلی خود را حفظ خواهد کرد. بر اساس شایعاتی که پیشتر منتشر شده، Fold 2 دارای صفحه نمایش 8 اینچی خواهد بود.

این گوشی از چیپست اسنپدراگون 865 بهره می‌برد و از سرویس‌های شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. 

طبق گزارش توسعه دهندگان XDA که اخیرا خبرهای زیادی در رابطه با سامسونگ منتشر کرده‌اند، گلکسی فولد 2 در سه ماهه دوم سال (از فروردین تا خرداد) در برخی از نقاط رونمایی می‌شود. البته زمان دقیق عرضه هنوز مشخص نیست، همچنین قیمت این گوشی اعلام نشده است اما در آینده اطلاعات بیشتر راجع به آن در دسترس قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه سامسونگ امسال درصدد عرضه دو مدل از گوشی‌های تاشو خود است؛ پیش‌ بینی می‌شود این گوشی‌ها با دو قیمت متفاوت به بازار عرضه شوند؛ چرا که نسل قبلی با قیمت بسیار بالایی در اختیار مشتریان قرار گرفت و همین موضوع در میزان فروش گوشی تاثیر گذاشت. حالا به نظر می‌رسد سامسونگ شاید در رابطه با عرضه نسل جدید گوشی‌هایش کمی دست به عصاتر رفتار کند و احتمالا طیف بیشتری از کاربران را هدف قرار دهد.

با همه اینها باید صبر کنیم و ببینیم که در آینده چه اتفاقی می‌افتد و آیا سامسونگ با قیمت رقابتی‌تر وارد بازار گوشی‌های تاشو می‌شود یا استراتژی قبلی را در پیش می‌گیرد.
 
مرجع : GSMArena
کد مطلب : ۲۷۳۳۲۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين