۰
پلیس فتا: شکایتی درباره بلیت «دربی» نداشته‌ایم

وزارت ورزش: سایت ثبت‌نام بلیت دربی هک شده بود

مدیر گیت‌های الکترونیکی ورزشگاه آزادی: مشکل در اپراتورهای موبایل بود
تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۶
وزارت ورزش: سایت ثبت‌نام بلیت دربی هک شده بود
 
آی‌تی‌من– روز قبل مدیریت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از تهیه مدارک هک و حمله به درگاه‌های الکترونیکی فروش بلیت دربی استقلال و پرسپولیس برای پلیس فتا خبر داد.

حسن کریمی‌ درباره ناهماهنگی و اشکالات سیستمی ‌بلیت فروشی الکترونیک دربی استقلال و پرسپولیس گفت: از همان روز اولی که این مسوولیت از سوی وزارت ورزش و شورای تامین به ما سپرده شد بنای کارمان شفافیت و امنیت و بهره‌گیری از دانش جوانان کشور برای ارایه خدمت به هوادران فوتبال بود.

وی افزود: موضوع بلیت فروشی و جلوگیری از برخی سو استفاده‌ها و بی نظمی‌ و آشفتگی سابق به مذاق گروهی خوش نیامده و متاسفانه با هک و حملات سیستمی ‌به روند کار صدمه محدودی زدند.

کریمی‌ گفت: تمامی ‌مدارک و شواهد را امروز برای پلیس فتا آماده کرده‌ایم و قطعا برای حفظ حقوق مردم و هوادران و فوتبال کشور تا آخر آن را پیگیری می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری افزود: بلیت فروشی از وظایف سازمانی این شرکت نیست و ما به دستور وزارت ورزش و تاکید شورای تامین وارد شدیم و هر زمان اراده کنند تمام زیر ساخت و مسوولیت آن را واگذار می‌کنیم.

پلیس فتا: شکایتی درباره بلیت «دربی» نداشته‌ایم
در همین حال رییس پلیس فتا پایتخت گفت: تا این لحظه هیچ شکایتی از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص اشکالات سیستمی ‌بلیت‌فروشی الکترونیکی دربی به پلیس فتا واصل نشده است.

سرهنگ تورج کاظمی‌ رییس پلیس فتا پایتخت در گفت‌وگو با فارس در خصوص ادعای مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره شکایت به پلیس فتا اظهار داشت: تا این لحظه هیچ شکایتی از این شرکت به پلیس فتا واصل نشده است.

رییس پلیس فتا پایتخت گفت: برای شکایت ابتدا باید به مرجع قضایی مراجعه کرد و سپس مرجع قضایی موضوع را به پلیس فتا برای رسیدگی و پیگیری ابلاغ خواهد کرد.

مشکل در اپراتورهای موبایل بود
از سوی دیگر مدیر گیت‌های الکترونیکی ورزشگاه آزادی اعلام کرد با وجود مشکلات فراوان در بلیت‌فروشی دیدار دربی، اما تمام بلیت‌های موجود فروش رفته است.

علی‌اصغر انتظارخیر، مدیر گیت‌های الکترونیکی ورزشگاه آزادی درباره مشکل بلیت‌فروشی دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: با وجود اینکه ما از شنبه آمادگی شروع بلیت‌فروشی را داشتیم، از سه‌شنبه بلیت‌فروشی شروع شد و در همان روز‌های ابتدایی متوجه شدیم ترافیک بالای ۱۰ تا ۱۲ میلیون متقاضی پشت سایت وجود دارد.

وی گفت: موضوع بعدی سرویس‌دهنده‌ها بودند که ما از راه‌های مختلف آن‌ها را چک می‌کردیم. در یکسری از سرویس‌ها مشکلی نبود، اما روی تلفن‌های همراه مشکل وجود داشت. البته ما این تجربه را هم داشتیم که در دربی گذشته حدود ۷۰ درصد بلیت‌ها با تلفن‌های همراه خریداری شده بود.

علی‌اصغر انتظارخیر افزود: با این اتفاق متوجه شدیم مشکل در گوشی‌های تلفن همراه است و به ایرانسل و همراه اول اطلاع داده شد. آن‌ها هم پای کار آمدند و این مشکل را حل کردند. به طوری که ما از ساعت ۹ شب چهارشنبه تا ۱۲ ظهر روز پنجشنبه ۳۵ هزار بلیت فروختیم، این یعنی مشکل حل شد. ان‌شاءالله این تجربه‌ای شد که در بازی‌های دیگر این اتفاق نیفتد. ما چند هفته قبل در بازی استقلال و شهر خوردو هم ۶۰ هزار بلیت فروخته بودیم، ولی این مشکلات نبود.

مدیر گیت‌های الکترونیکی ورزشگاه آزادی که با برنامه تلویزیونی «ورزش و مردم» صحبت می‌کرد در پاسخ به این سؤال که آیا به عملکردشان در بلیت‌فروشی دربی ۹۱ نمره قبولی می‌دهد یا خیر، گفت: این مساله جنبه‌های مختلفی دارد، اما اگر فقط سامانه را ببینیم، این اتفاق قابل قبول نبود.

علی‌اصغر انتظارخیر در ادامه درباره اینکه آیا امکان دارد در بازی‌های مهم بلیت‌فروشی به صورت کاغذی انجام شود، عنوان کرد: مشکل بلیت‌فروشی برای این بود که ما در اینترنت مشکل داشتیم. حقیقتاً این اتفاقات را پیش‌بینی نکرده بودیم. درباره بحث بلیت کاغذی فکر نمی‌کنم نظر فدارسیون و تمام عوامل تصمیم‌گیری به سمت بلیت کاغذی برگردد. در دربی مشکلاتی بود، ولی وقتی حل شد ما ۳۵ هزار بلیت فروختیم. یعنی ما در کل ۵۰ تا ۶۰ هزار بلیت موجود را فروختیم. درست است مردم نباید اذیت شوند، اما فکر نمی‌کنم بحث بازگشت به عقب و بلیت کاغذی وجود داشته باشد.

 
کد مطلب : ۲۷۳۳۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما