۰
از سوی سازمان فناوری اطلاعات به مناسبت روز زن

نقشه شکاف جنسیتی در استفاده از اینترنت منتشر شد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۷
نقشه شکاف جنسیتی در استفاده از اینترنت منتشر شد
نقشه شکاف جنسیتی در استفاده از اینترنت منتشر شد
 
آی‌تی‌من- امیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات در رشته توییتی با اعلام خبر انتشار نقشه شکاف جنسیتی ایران در استفاده از اینترنت نوشت: شکاف جنسیتی متوسط در ایران ۱۰.۵ درصد، در کشورهای در حال توسعه 22.8 درصد و آسیا و اقیانوسیه 24.4 درصد است.

وی افزود: شکاف جنسیتی استفاده از اینترنت در استان‌های کشور دارای نسبت به میزان توسعه‌یافتگی اقتصادی یا سطح زیرساخت آن استان نیست. شاید اگر عوامل فرهنگی را موثرتر بدانیم اشتباه نباشد.

به نوشته ناظمی، شکاف جنسیتی استفاده از اینترنت در استان‌های استان‌ها و شهرهای مذهبی‌تر کشور کمتر است. این شاخص در قم ۶.۲ درصد و نزدیک به اروپا (۵.۳درصد) است. ناظمی نتیجه گرفته که مذهب گویا عامل مثبت در استفاده از اینترنت در میان زنان است و گمانه‌زنی‌های کسانی که مذهب را عامل شکاف جنسیتی می‌دانند‌، نادرست است.



بر اساس نقشه‌ای که سازمان فناوری اطلاعات منتشر کرده، استان‌های سمنان، هرمزگان، البرز، تهران و قم به ترتیب 5 استان اول با کمترین شکاف جنسیتی در استفاده از اینترنت هستند. در انتهای این جدول نیز استان‌های سیستان و بلوچستان (25.9 درصد)، اردبیل (25 درصد)، چهارمحال و بختیاری (20.1 درصد)، ایلام (19.4 درصد) و آذربایجان غربی (16.9 درصد) بیشترین میزان شکاف جنسیتی در استفاده از اینترنت را ثبت کرده‌اند.
 

 
کد مطلب : ۲۷۳۴۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين