۰

بی‌تاثیری ویروس کرونا بر افزایش قیمت گوشی

تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۵
بی‌تاثیری ویروس کرونا بر افزایش قیمت گوشی

آی‌تی‌منرئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل، رضا قربانی درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار موبایل ایران در پی تعطیلی برخی کمپانی‌های تولیدکننده گفت: طبق ارزیابی ما آنچه که مشخص است این ویروس کرونا فعلا تاثیری بر افزایش قیمت موبایل در بازار کشور ندارد، چراکه در حال حاضر بیشتر از نیاز مصرف کشور موبایل وارد شده است و دلیلی برای نگرانی از کمبود موبایل در بازار وجود ندارد. اما آنچه که نگران کننده است، تاثیرات این اپیدمی در آینده بازار خواهد بود.

وی با بیان اینکه قطعات مهم تولید گوشی موبایل برای برندهای مختلف از چین تامین می‌شود افزود: چنانچه چینی‌ها نتوانند ویروس کرونا را کنترل کنند قیمت موبایل و لپ‌تاپ با افزایش قیمت کاذب ۱۰ درصدی مواجه خواهد شد. خوشبختانه قبل از پدید آمدن این ویروس ثبت سفارش و واردات موبایل در ایران انجام شده است.

رئیس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل افزود: چهار میلیون دستگاه موبایل نیاز شب عید بازار کشور است که با ثبت سفارش در دی ماه یک میلیون و ۶۹۰ هزار دستگاه موبایل وارد کشور شد. چنانچه در آخرین ماه سال یک میلیون و ۱۲۰ هزار دستگاه وارد کشور شود، نیاز کشور برطرف خواهد شد.

قربانی با اشاره به علت افزایش قیمت موبایل در بازار گفت: علت افزایش قیمت موبایل در بازار افزایش قیمت ارز نیمایی است. قیمت درهم نیمایی حدود یک ماه گذشته سه هزار و ۱۰۰ تومان بود و این درحالی است که امروز درهم به نزدیک ۴ هزار تومان رسیده است. فعلا در بازار کمبود موبایل نداریم و به طور کلی شیوع بیماری کرونا تاثیر بیش از ۱۰ درصدی در بازار موبایل نخواهد گذاشت.
 
کد مطلب : ۲۷۳۴۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما