۰

​​​​​​​آیفون XR پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۱۹ شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۲
​​​​​​​آیفون XR پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۱۹ شد
​​​​​​​آیفون XR پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۱۹ شد

آی‌تی‌من- براساس آمار ارایه شده، اپل حدود ۴۶.۳ میلیون دستگاه آیفون XR(آیفون 10 آر) در طول سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه کرده است. این شرکت همچنین از آیفون ۱۱ توانست ۳۷.۳ میلیون دستگاه گوشی به فروش برساند و به ترتیب جایگاه اول و دوم را در طول سال گذشته به خود اختصاص داده است.

سامسونگ با قرار گرفتن در جایگاه سوم تا پنجم با گلکسی A10، گلکسی A50 و گلکسی A20 به‌ترتیب ۳۰.۳ میلیون، ۲۴.۲ میلیون و ۱۹.۲ میلیون گوشی به فروش رساند. در این جدول جایگاه بعدی باز به اپل با گوشی آیفون 11 پرو مکس با فروش ۱۷.۶ میلیون دستگاه در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹ اختصاص یافت. همچنین اپل از آیفون ۸ توانست ۱۷.۴ میلیون دستگاه فروخته و جایگاه هفتم را به خود اختصاص داد. جایگاه هشتم در اختیار شیائومی با گوشی ردمی نوت 7 قرار گرفت. آیفون 11 پرو نیز با فروش ۱۵.۵ میلیون دستگاه در جایگاه نهم جای گرفت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل پیوسته رتبه‌های اول و دوم را در رده‌بندی فروش گوشی‌های هوشمند در طول پنج سال حفظ کرده است، البته این کمپانی با محدود کردن تعداد مدل‌های ارائه شده در مقایسه با رقبای برتر خود، توانسته بیشترین فروشش را روی چند مدل که جذابیت بیشتری دارند، مانند آیفون XR متمرکز کند.

البته باید به این نکته هم توجه کنیم که فروش آیفون در دو سال گذشته دو بار به ترتیب سال ۲۰۱۹ با کاهش ۴.۶ درصدی و سال ۲۰۱۸ با کاهش ۵.۱ درصدی مواجه شده است.

بر اساس گزارش کانترپوینت، آیفون XR به اپل کمک کرد تا در سال ۲۰۱۹ فروش فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

آیفون XR در سال ۲۰۱۸ به عنوان گوشی مقرون به صرفه در کنار آیفون  XS و XS Max معرفی شد و بلافاصله به گوشی محبوبی در میان گوشی‌های پرچمدار تبدیل شد. این درحالی بود که آیفون XR فاقد صفحه نمایش OLED با 3D Touch بود و از استاندارد IP برای مقاومت در برابر آب برخوردار نبود.

آیفون XR شباهت بسیاری به آیفون XS داشت اما به طور قابل توجهی از قیمت پایین‌تری برخوردار بود.
 
کد مطلب : ۲۷۳۴۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما