۰
با مصوبه کارگروه نظارت و تخصیص ارز

واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو ممنوع شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۶
واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو ممنوع شد
واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو ممنوع شد

آی‌تی‌من- در اطلاعیه انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی آمده است:

«پیرو نامه ۶۰/۹۱۳۹۰ مورخ ۱۱ تیر ماه ۹۹ که امروز به انجمن رسیده است بنا به تصمیمات جلسات مورخ ۹۹/۴/۲ کارگروه نظارت و تخصیص ارز با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در سقف تخصیص ارز واردات موبایل در سال جاری و ممنوعیت واردات کالای بالای ۳۰۰ یورو در رویه مسافری و تجاری، با توجه به مساعدت و حمایت مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت مقرر گردید بازرگانان محترم برای قبض انبارهای قبل از ۲۶ خرداد اقدام به دریافت کوتاژ و بروزرسانی فایل ارسالی به انجمن جهت تجمیع و اعلام به آن اداره کل تا روز سه شنبه ۱۷ تیر ماه نمایند.

لذا خواهشمند است در لیست اعلامی قبلی شماره کوتاژ را بارگذاری فرموده و به همراه کپی کوتاژ به ایمیل انجمن (Info@cpma.ir) تا روز دوشنبه مورخ ۱۶ تیر ماه ۹۹ ارسال فرمایید.»

به این ترتیب واردکنندگان فقط امکان ثبت سفارش گوشی‌هایی زیر ۳۰۰ یورو را دارند و گوشی‌هایی که قیمت بالاتری دارند از این پس فقط به شکل قاچاق در کشور موجود خواهد بود.

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که ظاهرا از پیش از عید نوروز گوشی‌هایی که بیش از این رقم قیمت دارند تاکنون به کشور وارد نشده است و بر این اساس واردات این مدل گوشی‌ها به کشور به شکل رسمی دیگر صورت نمی‌گیرد و از این پس احتمالا شاهد عرضه گوشی‌های پرچمدار به کشور نخواهیم بود. لازم به ذکر است جلوی واردات مسافری گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو نیز گرفته شده است و شرکت واردکننده بابت واردکردن این گوشی‌ها ارز دریافت نمی‌کند. درواقع، شرکت‌ها بابت واردکردن گوشی‌های بالای ۳۰۰یورو تخفیف نمی‌گیرند، پس دیگر نمی‌توانند چنین مدل‌هایی را به روال تجاری وارد کنند.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه احتمالا قرار است تصمیماتی برای اعمال محدودیت برای واردکردن مسافری نیز گرفته شود و ممنوعیت واردات مدل‌های بالای ۳۰۰یورو برای رویه مسافری نیز لحاظ شود. به‌این‌ترتیب، دیگر نباید این مدل گوشی‌ها را به‌صورت قاچاق هم در بازار ببینیم.

 
کد مطلب : ۲۷۳۷۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما