۰
به دلیل افزایش صد در صدی تعرفه اینترنت

پرونده ایرانسل و همراه اول به تعزیرات ارسال شد

فلاح جوشقانی: باید پول مردم را پس بدهند، کاهش مدت زمان پروانه هم در انتظارشان است
تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۱
پرونده ایرانسل و همراه اول به تعزیرات ارسال شد
پرونده ایرانسل و همراه اول به تعزیرات ارسال شد
 
آی‌تی‌من- حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شب گذشته بار دیگر به موضوع گران‌فروشی اپراتورها اشاره کرده و در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: گران‌فروشی و تخلف دو اپراتور موبایل، در مورد افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت، به سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی ارسال شد. باید تا ریال آخر پول‌های مردم را بازگردانند. کاهش مدت‌زمان پروانه هم در انتظار آن‌هاست. هفته‌ آتی هم کمیسیون تنظیم کاهش نرخ تعرفه مکالمات و پیامک را بررسی خواهد کرد.
وی همچنین تصویر نامه خود به رییس سازمان حمایت را منتشر کرد.


فلاح در این نامه نوشته است:

« جناب آقای دکتر تابش معاون محترم وزیر و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان

برابر قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصویب جدول تعرفه‌ها و نرخ‌های کلیه خدمات ارتباطی در زمره وظایف و اختیارات رگولاتوری حوزه ارتباطات است. لیکن اپراتورهای ارتباطی ایرانسل و مخابرات ایران (همراه اول) بر خلاف مقررات و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و بدون اخذ مجوز از این سازمان نسبت به تغییر تعرفه اقدام نموده و از این طریق باعث اخذ وجه از مشترکان بدون مجوز قانونی شده‌اند.
 
توضیح آنکه این افزایش و تغییر تعرفه پایه اقتصادی نداشته و میزان و مدل آن مورد تایید نیست و پیشنهاد اپراتورهای مذکور برای تغییرات صراحتا از سوی این سازمان رد شده و مورد موافقت قرار نگرفته است.
 
 با عنایت به موارد موصوف، این سازمان بر اساس ضوابط و ترتیبات تعیین شده در مقررات موضوعه و پروانه فعالیت اپراتورها اقدامات لازم را انجام داده و پیگیری می‌نماید. لیكن از آنجا که این افزایش، علاوه بر اینکه سایر مراحل قانونی از جمله تایید این سازمان و ستاد تنظیم بازار را بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی ندارد و موجب ورود خسارت به مردم می‌شود، به منظور حمایت از مصرف کنندگان خدمات این بازار، دستور فرمایید بر اساس اختبارات مندرج در ماده ۷ اساسنامه آن سازمان، موضوع را رسیدگی و عنداللزوم به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع نمایند.»
 
رئیس رگولاتوری همچنین با اشاره به مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفته بود: بر اساس این مصوبه اپراتورهای مسلط (SMP) برای تغییر تعرفه‌های عادی و تشویقی سرویس‌هایشان باید تائید رگولاتوری را دریافت کنند. با توجه به اینکه افزایش قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه بدون تائید رگولاتوری انجام شده، این افزایش قیمت‌ها برخلاف مقررات بوده و تمامی قیمت‌ها باید به قبل بازگردد.
 
 
ابتدای هفته جاری در پی افزایش تعرفه خدمات اینترنت دو اپراتور تلفن همراه، با واکنش رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفت. او مخالفت نسبت به این اقدام تأکید کرده بود: بالا بردن قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه، درحالی ‌که مردم به دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیداکرده‌اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت کرده است.

البته پیش‌تر، در پی تذکر  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتورها در مورد گرانی و محدود شدن بسته‌ها، اپراتور دوم از عرضه همه بسته‌های اینترنت با قیمت سابق خبر داد.

تعزیرات: تخلف محرز است
 با وجود اینکه رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از ارسال پرونده تخلف اپراتورها به سازمان تعزیرات حکومتی می‌گوید، سخنگوی تعزیرات گفته است که چنین پرونده‌ای به این سازمان ارسال نشده است. جالب اینجاست که وی در ادامه، تایید کرده که گزارش تخلفات به تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال شده است.

یاسر رایگانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ارسال تخلفات دو اپراتور تلفن همراه درخصوص گرانفروشی و افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت به این سازمان اظهار داشت: سازمان تعزیرات حکومتی بار‌ها در این خصوص به سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده که تخلفات این دو اپراتور را اعلام کند، اما تاکنون موردی به دست ما نرسیده است.
 
رایگانی با بیان اینکه تخلفات این دو اپراتور تلفن همراه در خصوص گرانفروشی و افزایش تعرفه اینترنت کاملا محرز است، گفت: حال اگر گرانفروشی این دو اپراتور محرز است، چرا تاکنون گزارش این تخلف برای جلوگیری از تکرار مجدد به سازمان تعزیرات ارسال نشده است که این موضوع را باید سازمان تنظیم مقررات پیگیری کند و پاسخگو باشد.
 
وی افزود: اگر سازمان تنظیم مقررات می‌گوید که تخلفات را به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کرده است شماره نامه ارسال شده را اعلام کند.
 
وی گفت: به احتمال زیاد تخلفات این دو اپراتور تلفن همراه را به سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده ارسال کرده‌اند، به همین دلیل تاکنون به دست ما نرسیده است.
 
رایگانی گفت: بر اساس گزارش‌ها تخلفات به اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال شده که امیدواریم روند این گونه برخورد‌ها و ارسال گزارشات ادامه دار باشد.
 
کد مطلب : ۲۷۳۷۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين