۰

اف‌بی‌آی به دنبال هکرهای توییتر

تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۳
اف‌بی‌آی به دنبال هکرهای توییتر
اف‌بی‌آی به دنبال هکرهای توییتر

آی‌تی‌من-بامداد پنجشنبه گذشته به وقت تهران حساب های کاربری ده ها چهره مشهور در توییتر مانند باراک اوباما، جو بایدن، ایلان ماسک، بیل گیتس و شرکت هایی مانند اپل هک شد.

هکرها با ارسال پیام هایی در حساب های هک شده از بخشندگی مالکان حساب های مذکور خبر دادند و به آنها وعده دادند بابت ارسال هر مقدار پول به یک حساب بیت کوین مشخص دوبرابر آن را به حساب فرد ارسال کننده واریز می کنند.

این پیام های فریبنده برخی کاربران توییتر را فریب داد و هکرها بدین شیوه توانستند حدود صدهزار دلار به جیب بزنند. بررسی توییتر در این زمینه نشان داده که هکرها با مهندسی اجتماعی توانسته اند به برخی ابزار و سیستم های داخلی شرکت توییتر دسترسی یابند و از آنها برای نفوذ به حساب های کاربری اشخاص مشهور استفاده کنند.

توییتر اذعان کرده که این شیوه منجر به هک بسیاری از حساب های کاربری مشهور و تأیید شده در این شبکه اجتماعی شده و این شرکت در حال بررسی موضوع برای جلوگیری از تکرار آن است. این شرکت برای جلوگیری از خرابکاری بیشتر امکان ارسال توییت از طریق حساب های کاربری تأیید شده را به طور موقت مسدود کرد.

بر اساس گزارش برخی منابع خبری هکری با اسم مستعار کیرک، به دنبال فروش اطلاعاتی است که در جریان این حمله هکری به دست آمده و وی از همکاری یک کارمند توییتر نیز برخوردار بوده است. آگاهانه یا ناآگاهانه بودن این همکاری هنوز مشخص نیست.

اما پس از هک حساب های کاربری افراد مشهور در توییتر، اکنون سازمان «اف بی آی» تصمیم دارد تحقیقاتی در این باره را آغاز کند.

توییتر اعلام کرده با تحقیقات «اف بی آی» همکاری می کند و همچنین اقداماتی را برای جلوگیری از حمله های مشابه انجام می دهد.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۳۸۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما