۰
در پی هک شرکت‌های سازنده واکسن کرونا

انگلیس: شواهد حمله سایبری روسیه را داریم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۳
انگلیس: شواهد حمله سایبری روسیه را داریم
انگلیس: شواهد حمله سایبری روسیه را داریم

آی‌تی‌من- دومینیک راب در مصاحبه با «اندرو مار» مجری شبکه «بی بی سی»، گفت: البته که آن ها (روسیه) این اتهام را رد می کنند اما با همتایان آمریکایی و کانادایی خود در ارتباط هستیم و بسیار روشن است در حالی که به دنبال واکسنی برای این بیماری خطرناک هستیم روسیه تلاش کرده است دست به خرابکاری بزند.

هنگامی که مجری بی بی سی از راب پرسید آیا شواهدی درباره این ادعا وجود دارد مدعی شد: ما شواهدی را گردآوری کرده ایم و معمولاً بدون دلیل دست به اتهام زدن نمی زنیم. مرکز امنیت ملی سایبری جزئیات آن را در دست دارد و بسیار روشن است که روسیه این کار را انجام داده است.

مجری بی بی سی با اشاره به سخنان «آندری کلین»، سفیر روسیه در انگلیس در خصوص تلاش انگلیس برای مداخله در همه پرسی اخیر اصلاح قانون اساسی روسیه، از راب پرسید آیا در این باره اطلاعاتی در دست دارد؟ راب در پاسخ مدعی شد: این سخنان در راستای انحراف افکار مطرح شده اند و اعتباری ندارند.

کلین در مصاحبه با اندرو مار درباره هک شدن تحقیقات انگلیس بر روی واکسن کرونا توسط روس ها گفت: اصلاً این داستان را باور ندارم. هیچ منطقی در آن وجود ندارد. اول بگذارید چیزی را درباره حملات سایبری توضیح دهم. کاری که افراد انجام می دهند نمی توان به دولت ها مرتبط کرد زیرا ممکن است گاهی اطلاعات حتی سه دور در جهان بچرخند و دست به دست شوند.

سفیر روسیه در لندن درخصوص تکرار این ادعا از سوی آمریکا و کانادا گفت: بگذارید با بیان واقعیات درباره مسئله واکسن شروع کنم. روسیه ۲۶ تحقیق مختلف درباره واکسن کرونا را در دست دارد. از این میان به گفته وزیر بهداشت روسیه سه یا چهار واکسن روانه بازار خواهند شد و نیازی به [سرقت] تحقیقات دیگر کشورها نداریم.

کلین همچنین در این مصاحبه ادعاهای مطرح شده درباره تلاش مسکو برای مداخله در همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ را رد کرد و گفت: چنین اقداماتی در راستای منافع ملی روسیه نیست.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه دیگری با «اسکای نیوز» نیز گفته بود: ما کاملاً مطمئن هستیم که آژانس اطلاعاتی روسیه در حمله سایبری به تحقیقات بین المللی دست داشته است.

او پا را از این نیز فراتر گذاشته و گفت: فکر می کنم این اقدام بخشی از یک رویکرد نظام مند بزرگتر در راستای انجام حملات سایبری گسترده است و در حالی که جهان برای ساخت واکسن کرونا متحد شده است، بسیار ظالمانه است که دولت روسیه دست به چنین کاری می زند.

راب افزود: روسیه به عنوان یکی از رهبران جامعه جهانی و عضو دائم شورای امنیت باید در اقدامات جمعی در سطح بین المللی همکاری کند.

وی در ادامه با تهدید مسکو گفت: خواهید دید که روسیه را به خاطر کارهایی که انجام داده مسوول خواهیم دانست و اطمینان خواهیم یافت که جهان ماهیت رفتارهای ملامت آور آن ها را خواهد شناخت.

گفتنی است که آژانس های اطلاعاتی در انگلیس، کانادا و آمریکا روز پنجشنبه گروه هکری موسوم به APT29  را به انجام حملات هکری علیه کمپانی هایی متهم کردند که در ساخت و تولید واکسن کرونا دخیل هستند.

 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۳۸۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما