۰

هوش مصنوعی در خدمت بهداشت روان کرونایی‌ها

تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۹
هوش مصنوعی در خدمت بهداشت روان کرونایی‌ها
هوش مصنوعی در خدمت بهداشت روان کرونایی‌ها

آی‌تی‌من- کودکان مبتلا به کرونا مجبورند از والدین خود جدا بمانند. این مساله فشار مضاعفی را به روحیه حساس کودکان وارد می‌کند و روبات «رابین» قرار است با حضور در بیمارستان های آمریکا به بچه ها کمک کند تا روحیه و شادمانی خود را حفظ کنند.

این روبات که می‌تواند به کمک دیگر کودکان مبتلا به بیماری های صعب العلاج نیز بیاید، توسط شرکت نوپای اکسپر تولید شده و حس تنهایی و جدا بودن از جهان را در کودکان کمتر می کند. این روبات ۱۲۰ سانتی متری، ۲۵ کیلوگرم وزن دارد و طراحی کودکانه ای دارد. صحبت کردن با کودکان و سرگرم کردن آنها مهم ترین کارکرد این روبات است. روبات یاد شده از پلاستیک زیستی تجزیه شونده تولید شده و با استفاده از اشعه ماورا بنفش ضدعفونی وپاکسازی می‌شود.

هوش مصنوعی این روبات به آن کمک می کند تا با شناسایی روحیات و نگرانی‌های هر کودک به طور اختصاصی مکالماتی متناسب با حال و هوای مخاطب خود انجام دهد. واکنش های عاطفی این روبات بر اساس شرایط هر کودک شخصی سازی می شود و برای این کار دوربین های روبات حالات چهره و واکنش‌های کودک را ثبت و تحلیل می‌کنند. این اطلاعات برای تداوم واکنش‌های مناسب در حافظه روبات ثبت می‌شوند.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۳۸۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما