۰
در دیدار وزیر ارتباطات با اعضای کمیسیون صنایع مجلس توافق شد

تشکیل کمیته جدید برای شبکه ملی اطلاعات

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۷
تشکیل کمیته جدید برای شبکه ملی اطلاعات
تشکیل کمیته جدید برای شبکه ملی اطلاعات

آی‌تی‌من-علی جدی درباره حضور محمدجوادآذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اعطای اینترنت به مدارس و دانشگاه ها برای سال تحصیلی پیش رو  از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح شد. البته بیشتر دانشگاه های کشور از خدمات اینترنت برخوردارند ولی برای مدارس وزیر قول داد تا ۱۵ شهریورماه ماه، ۹۵ درصد مدارس از اینترنت برخوردار شوند و تا پایان امسال همه مدارس کشور از  زیر ساخت لازم در این زمینه برخوردار شوند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و  معادن کشور با تاکید بر اینکه در جلسه امروز مقرر شد وزارت ارتباطات طبق دستور ۵ بندی رهبر معظم انقلاب برای شبکه ملی اطلاعات گزارش هایی برای کمیسیون ارسال کند، اظهار داشت: تشکیل کمیسیون مشترکی بین کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پیگیری در شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک از دیگر موارد بحث شده در این نشست بود.

جدی با بیان موضوع پیگیری و نظارت مجلس بر دولت الکترونیک گفت: در این نشست مقرر شد پیشرفت های دولت درباره دولت الکترونیک با همکاری وزارت ارتباطات و کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیگیری شده و عملکرد بخش های مختلف وزارتخانه نیز رصد شود.

وی درباره توسعه نیافتگی دولت الکترونیک در بعضی از روستاهای کشور گفت: در این نشست قرار شد در توسعه دولت الکترونیک، روستاها و شهرک های صنعتی زیر پوشش اینترنت و فیبر نوری قرار بگیرند و این الزام برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است. 

البته سوال از وزیر درباره پیام رسان ها و فضای مجازی به پاسخ نرسید و قرار شد در جلسات آینده این موضوع بررسی شوده و وزیر در این باره توضیحات خود را ارایه دهد.

نماینده مردم فسا در مجلس نیز گفت: در این نشست گزارش مفصلی از فعالیت ها و اقدامات انجام گرفته توسط وزارت ارتباطات در خصوص اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری در حوزه شبکه ملی اطلاعات و تدوین سند معماری و طرح کلان شبکه ملی اطلاعات ارایه شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خانه ملت در تشریح نشست روز سه شنبه، 14 مردادماه کمیسیون صنایع و معادن با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان وی گفت: براساس گفته های آقای جهرمی اقدامات مناسبی در حوزه شبکه ملی اطلاعات، اجرای دولت الکترونیک، راه اندازی و تقویت پیام رسان های داخلی، اقتصاد دیجیتال و گسترش پوشش اینترنت و ...  انجام گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم به نظرات نمایندگان پرداخت و گفت: تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، تکمیل سامانه دولت الکترونیک، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و گسترش اقتصاد دیجیتال، رفع مشکلات کارکنان شرکت مخابرات در زمینه پرداخت حقوق و دستمزد از محورهای صحبت نمایندگان بود.

براساس این گزارش در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی سوالاتی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ضرورت گسترش اینترنت در مناطق محروم، کنترل فضای مجازی از نظر فرهنگی و ... مطرح شد که آذری جهرمی به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

و در نهایت اینکه رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طرح الزام دولت به تکمیل شبکه ملی اطلاعات آماده شده است.

به گزارش فارس، عزت الله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه این کمیسیون با محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات گفت: فضای حاکم بر مجلس این است که منویات رهبر فرزانه انقلاب را مبنی بر سرعت دادن به کارها را پیگیری کند به خصوص کمیسیون صنایع و معادن بر این اساس پیگیر کارها است.

وی ادامه داد: امروز نوبت دعوت از آقای آذری جهرمی بود ایشان گزارشی دادند و مسایل کارشناسانه بررسی شد و قرار شد یک کارگروه مشترک تشکیل شود و ما هم آقای سیاهکلی را برای این کار منصوب کردیم تا اینها بررسی کارشناسی داشته باشند.

رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما یک طرح الزام دولت به تکمیل شبکه ملی اطلاعات را آماده کرده ایم. مجلس روی این بحث حساس است و باید زودتر ساماندهی شود که از منویات مقام معظم رهبری است.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۳۹۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما