۰

وزیر ارتباطات کندی اینترنت را به گردن مخابرات انداخت

تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵
وزیر ارتباطات کندی اینترنت را به گردن مخابرات انداخت
وزیر ارتباطات کندی اینترنت را به گردن مخابرات انداخت

آی‌تی‌من- عیسی زارع‌پور گفت: ماموریت انجام امور به مرکز ملی فضایمجازی محول شده است و در همین خصوص وزارت ارتباطات نمایندگانخود را برای عضویت در این کارگروه به این مرکز معرفی کرده است.

وزیر ارتباطات افزود: امیدوار هستیم مرکز ملی فضای مجازی از ظرفیت‌های خود در دوره جدید بهره‌مند شود تا نقش موثرتری نسبت به گذشته در این حوزه ایفا کند و از نقش فرا دستگاهی که این مرکز دارد برای حل مشکلاتی که خارج از اراده وزارت ارتباطات در حوزه شبکه است، استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: در حوزه حاکمیت شرکتی و نقشی که شرکت‌هایخصوصی در شبکه دارند، بنا به دلایل مختلفی که در گذشته بوده اینشرکت‌ها ماموریت خود را به‌درستی انجام نداده‌اند؛ به عنوان مثال شرکت مخابرات ایران در لایحه تجمیع و شبکه داخل شهر‌ها و استان‌ها در طیسال‌های گذشته وظیفه خود را به‌خوبی انجام نداده و موجب شده که شبکه اشباع شود و در برخی از ساعات باعث به‌وجود آمدن مشکل در شبکه برخیاز استان‌ها شود.

زارع‌پور همچنین در رابطه با فیلترینگ گفت: این موضوع خارج از چارچوب تصمیم‌گیری دولت است و کمیته‌ای که در این موضوع وجود دارد دولت سهم عمده‌ای در آن ندارد.

وی افزود: امیدواریم طبق خواسته آقای رئیس جمهور و همانطور که در حکم انتصاب دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی وجود دارد، بازنگریدر سیاست‌ها و مصادیق فیلترینگ صورت گیرد و برخی از گلایه‌هایمردم از سرویس‌ها و سایت‌ها در این کارگروه بررسی شود.

زارع پور ادامه داد: در مورد شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها تابع مصوبات مراجع بالادستی هستیم که آنها را مکلف به پذیرش قوانینجمهوری اسلامی ایران و رعایت آنها دانستند و به اعتقاد ما برخی از سرویس‌ها و خدمات است که می‌تواند تجدید نظر شود اما از عهده وزارت ارتباطات خارج است.

وی همچنین گفت: امیدواریم مرکز ملی در این حوزه هم نقش آفرینیداشته باشد تا ما اثراتش را برای کاهش نارضایتی‌های مردم و افزایشسرعت و کیفیت شبکه داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در خصوص استفاده از پلتفرم‌های خارجی گفت: طبق سیاست‌های کلی دولت، هر پلتفرم خارجی که برای فعالیت، ضوابط جمهوری اسلامی ایران را قبول کند و حقوق مردم را تضمین کند ما از فعالیت‌شان استفاده می‌کنیم.

وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا تاکنون درخواستی از تلگرام، واتساپ و اینستاگرام برای ایجاد نمایندگی در ایران داده شده یا نه، گفت: بایدبگویم ما متولی نیستیم مرکز ملی فضای مجازی تصمیم گیر است ولی تا آنجایی که من خبر دارم درخواستی ندادند.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۱۲۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما