۰
بروز نقص فنی در تراشه امنیتی اپل

حریم خصوصی کاربران آیفون در خطر قرار می گیرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۴
حریم خصوصی کاربران آیفون در خطر قرار می‌گیرد
حریم خصوصی کاربران آیفون در خطر قرار می‌گیرد

آی‌تی‌من- سامانه Secure Enclave تقریبا در تمامی محصولات شرکت اپل وجود داشته و حفظ امنیت حریم خصوصی کاربران را بر عهده دارد حالا این برنامه خود دچار نقص عملکردی شده و مشکلاتی را برای کاربران به وجود آورده است.

سامانه امنیتی  Secure Enclave به وسیله تراشه ای با همین نام کنترل می شود. این تراشه در دستگاه هایی مانند تلفن های همراه آیفون، آیپد، اپل تی وی، هوم پاد و آی واچ وجود دارد. تراشه Secure Enclave کلیه عملکردهای دستگاه های نام برده شده را رمزنگاری می کند تا کاربران غیرمجاز قادر به استفاده از دستگاه فردی مشخص نباشند. بررسی ها نشان می دهد در روزهای اخیر این تراشه توانایی مدیریت رمزهای عبور را از دست داده و امکان دسترسی هر کاربری به دستگاه های مختلف شرکت اپل را مهیا ساخته است.

کارشناسان فناوری معتقدند نقص فنی در تراشه Secure Enclave می تواند ضربه ای بزرگ به ایمنی و عملکرد مطلوب گوشی های و سایر محصولات شرکت اپل باشد. نکته ای که بیش از موارد دیگر موجب نگرانی کاربران شده است ارتباط این تراشه با پردازنده مرکزی دستگاه است. دستورهای صادر شده از سوی کاربر پس از رمزگذاری شدن از Secure Enclave به پردازنده مرکزی ارسال می شود. با به وجود آمدن نقص فنی در  Secure Enclave احتمالا تراشه مرکزی نیز قادر به انجام وظایف خود نخواهد بود.

هنوز علت بروز نقص فنی در تراشه Secure Enclave  اعلام نشده است و مشخص نیست چه زمانی مشکل موجود برطرف می شود. در سال ۲۰۱۷ میلادی گروهی از هکرها تلاش کردند تا با نفوذ به سامانه امنیتی اپل اطلاعات هزاران کاربر را سرقت کنند ولی در نهایت نتوانستند به کلیدهای خصوصی Secure Enclave  دست یافته و حریم خصوصی کاربران را نقض کنند. با وجود چنین تدابیری باید منتظر  توضیح شرکت اپل درباره اتفاقهای اخیر ماند.
 
مرجع : آنا
کد مطلب : ۲۷۳۹۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما