۰

راه‌کارهای جلوگیری از داغی شدید آیفون 15

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۶
راه‌کارهای جلوگیری از داغی شدید آیفون 15
راه‌کارهای جلوگیری از داغی شدید آیفون 15

آی‌تی‌من- معمولا مدل‌های جدید گوشی‌های هوشمند در همان ابتدای عرضه با مشکلاتی روبرو می‌شوند. این موضوع حتی برای آیفون 15 نیز رخ داده و این سری از گوشی‌های اپل با مشکلات متعددی روبرو هستند. خریدارانی که نسبت به تهیه این سری اقدام کرده بودند، در گزارش‌های متعددی اظهار داشتند که گوشی‌ها به شدت گرم می‌شوند و دست را می‌سوزانند!

ولی دلیل این امر چیست؟ چرا دستگاهی که پس از این همه انتظار وارد بازار شده، باید با چنین عیبی روبرو شود؟ ما قصد داریم در این مطلب به سراغ بررسی پاسخ این سوالات برویم و تمام دلایلی که ممکن است به این امر مربوط باشند را برای شما شرح دهیم.
چرا سری آیفون 15 اپل به شدت گرم می‌شوند؟
طبق بیانیه اپل، گرمای بیش از حد سری آیفون 15 اپل بخاطر وجود یک باگ در رابط کاربری iOS 17 است. این باگ که در نسخه اولیه نرم افزار وجود دارد، به نظر می‌رسد که باعث افزایش فعالیت و پردازش دستگاه شده در نتیجه گوشی داغ می‌شود! با این حال، اپل اخیرا بروزرسانی نرم‌افزاری را در اوایل ماه جاری برای رفع این مشکل منتشر کرده است.

تغییرات و بروزرسانی‌های برنامه‌های شخص ثالث مانند اینستاگرام، اوبر و آسفالت 9 نیز تاثیر زیادی در گرم شدن بیش از حد آیفون‌ 15 داشته است. این بروزرسانی‌ها موجب افزایش گرمای سیستم شده و پردازش را افزایش می‌دهند. اپل اعلام کرده است که در  حال حاضر با توسعه‌دهندگان این برنامه‌ها همکاری می‌کند تا به زودی این مشکل را رفع کند.

البته توسعه‌دهندگان برخی از این برنامه‌ها نیز مانند اینستاگرام چندی پیش بروزرسانی‌هایی را برای رفع مشکل گرمای بیش از حد سری آیفون 15 منتشر کرده‌اند!
آیا داغ شدن بیش از حد آیفون طبیعی است؟
برای پاسخ دادن به این سوال بهتر است در همین ابتدا اشاره کنیم که گرم شدن بیش از حد گوشی‌ها مسئله‌ای طبیعی است! البته باید به شرایط استفاده از گوشی نیز دقت کنید. برای مثال، آیا هنگامی که دارید با دستگاه بازی می‌کنید گوشی داغ می‌شود؟ و یا در هنگام گشت زدن‌های کوتاه‌مدت در رسانه‌های اجتماعی این مشکل رخ می‌دهد؟

آیفون‌های اپل مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند به دلیل قدرت پردازش بالای خود ممکن است در طول انجام فعالیت‌های مختلف گرمای زیادی را تولید کنند. در موارد پایین، گرمایش بالای دستگاه نرمال و طبیعی تلقی می‌شود:

راه‌اندازی اولیه و بازیابی اطلاعات: هنگامی که برای اولین بار دستگاه خود را راه‌اندازی می‌کنید یا داده‌ها را از یک نسخه پشتیبان بازیابی می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که دستگاه‌تان به شدت گرم می‌شود. اصلا نباید نگران این گرما باشید؛ چرا که این گرما غیر معمول نیست و برای همه کاربران رخ می‌دهد.

انجام عملکردهای پیچیده و فشرده: اگر از جمله افرادی هستید که با گوشی هوشمند خود بازی می‌کنید و به عنوان یک گیمر حرفه‌ای در این حوزه شناخته می‌شوید اصلا تعجبی ندارد که ببینید دستگاه در طول انجام این فرآیندها داغ می‌شود! انجام فعالیت‌های سخت مانند بازی‌های بی‌وقفه، پخش برنامه‌های تلویزیونی در سرویس‌های استریم مانند نتفلیکس یا Dish TV، یا استفاده از برنامه‌های فشرده برای مدت طولانی می‌تواند باعث تولید گرمای بیش از حد در آیفون شما شود.

شارژ کردن: ممکن است در هنگام شارژ کردن آیفون خود با گرمای زیادی روبرو شوید؛ این مسئله طبیعی است، چرا که شارژ کردن آیفون می‌تواند منجر به تولید گرما شود، به خصوص اگر در حین شارژ از آن استفاده می‌کنید. البته استفاده از شارژر غیر تایید شده اپل نیز ممکن است موجب افزایش گرمای گوشی شود. پس همیشه سعی کنید که از لوازم جانبی مورد تایید اپل استفاده کنید.

محیط گرم: این مسئله کاملا واضح است که با نگه داشتن آیفون خود در محیط‌های گرم و آفتابی دستگاه زودتر گرم می‌شود! عوامل محیطی می‌توانند در این امر نقش مهمی داشته باشند. استفاده از آیفون زیر نور مستقیم خورشید می‌تواند باعث گرم شدن سریع‌تر آن شود.

با این حال، به نظر می‌رسد مشکل داغ شدن بیش از حد آیفون 15 که برخی از کاربران گزارش کرده‌اند فراتر از این شرایط عادی است. ضروری است که بین تولید گرمای معمولی در طول کارهای فشرده و گرمای بسیار زیاد تفاوتی قائل شوید تا بتوانید به دلایل این امر دست یابید.
چگونه گرمای آیفون 15 را برطرف کنیم؟
اگر دستگاه شما بیش از حد داغ می‌شود، بهتر است بدانید که اپل به کاربران اطمینان داده است که مشکل گرمای بیش از حد دستگاه‌ها بخاطر وجود مشکلات ایمنی یا عملکردی نیست! علی‌رغم نگرانی‌های کاربران، این مشکل به قاب تیتانیومی جدید آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس مربوط نمی‌شود و همچنین پورت USB-C جدید نیز عامل ایجاد این گرما نیست! پس دلایل این امر چه چیزهایی می‌تواند باشد؟ بیایید به ادامه مطلب برویم.
بروزرسانی‌های iOS را جدی بگیرید
همیشه بهتر است که مطمئن شوید آیفون شما از جدیدترین بروزرسانی‌های سیستم عامل استفاده می‌کند! حتی می‌توانید در قسمت تنظیمات بروزرسانی‌ها، گزینه آپدیت خودکار را روشن کرده و در صورت متصل بودن به اینترنت و ارسال بروزرسانی جدیدی، سریع‌تر آپدیت‌ها را دریافت کنید.

اپل بروزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای رفع مشکل گرمای بیش از حد منتشر کرده است، بنابراین امیدواریم که این مشکل پس از آپدیت کردن دستگاه برطرف شود.
برنامه‌های موجود در دستگاه را آپدیت کنید
بروزرسانی‌های برنامه‌های شخص ثالث به‌ ویژه آن‌هایی که ممکن است موجب ایجاد مشکلات گرمای بیش از حد شوند را بررسی کنید! توسعه‌دهندگان برنامه‌ها همیشه نسبت به رفع مشکلات مربوط به برنامه‌ها می‌کوشند؛ بنابراین در صورت وجود آپدیت جدیدی نسبت به نصب آن اقدام کنید.
از لوازم جانبی اصلی اپل استفاده کنید
همیشه مطمئن شوید که از شارژرها و لوازم جانبی اصلی اپل استفاده می‌کنید، زیرا شارژرهایی که از سوی اپل تایید نشده‌اند ممکن است برق را به درستی تنظیم نکنند و موجب افزایش مشکلات گرمایشی دستگاه شوند.
میزان کارهای فشرده را کاهش دهید
سعی کنید از اجرای کارهای پیچیده‌ای که موجب گرمای بیش از حد دستگاه می‌شوند، دوری کنید. این کارها شامل بازی‌هایی با گرافیک بالا، تماشای بی‌وقفه فیلم و سریال در سرویس‌های آنلاین و سایر موارد هستند که موجب افزایش پردازش گوشی و در نتیجه گرمایش بیش از حد می‌شوند.
با پشتیبانی اپل تماس بگیرید
اگر با انجام تمام راهکارهای بالا نتوانستید مشکل را حل کنید و همچنان با داغ شدن بیش از حد دستگاه‌های خود روبرو بودید، بهتر است که با پشتیبانی اپل تماس بگیرید. چرا که کارشناسان این حوزه می‌توانند پیشنهادهای خوبی را درباره این موضوع ارایه کرده و برای حل این مشکل راهنمایی بیشتری کنند.
جمع‌بندی
اگرچه تولید مقداری گرما در طول فعالیت‌های خاص برای گوشی‌های هوشمند، از جمله آیفون 15، طبیعی و نرمال است، اما به نظر می‌رسد که مشکلات داغ شدن بیش از حد در سری آیفون 15 به نرم‌افزار مربوط است! ما سعی کردیم که در این مقاله به سراغ چند راهکار برای کاهش این گرما و برطرف کردن آن برویم. پس بهتر است که برای اطلاعات بیشتر در این حوزه به سراغ مقاله بروید و بخش‌های مختلف آن را مطالعه فرمایید.

گرمای بیش از حد سری آیفون 15 بخاطر وجود یک باگ در رابط کاربری iOS 17 است. آپدیت برنامه‌های شخص ثالث مانند اینستاگرام، اوبر و آسفالت 9 نیز تاثیر زیادی در گرم شدن بیش از حد آیفون‌ 15 داشته است. توسعه‌دهندگان برخی از این برنامه‌ها نیز مانند اینستاگرام چندی پیش بروزرسانی‌هایی را برای رفع مشکل گرمای بیش از حد سری آیفون 15 منتشر کردند.

می‌توانید با انجام برخی از کارها مانند بروزرسانی‌های iOS، بروزرسانی‌های برنامه‌های شخص ثالث، استفاده از لوازم جانبی اصلی اپل، کاهش کارهای فشرده و تماس با پشتیبانی اپل گرمای بیش از حد سری آیفون 15 را برطرف کرده و یا نسبت به کاهش آن بکوشید.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۲۰۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما