۰

ارایه تسهیلات بلاعوض به شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۷
ارایه تسهیلات بلاعوض به شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی
ارایه تسهیلات بلاعوض به شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی

آی‌تی‌من- سیاوش ملکی فر در «رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه حوزه امنیت فناوری اطلاعات (افتا)" هدف از برگزاری این رویداد دو روزه را بازارسازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دانست و افزود: از بین ۳۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال درکشور هنوز شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی را می‌بینیم که با خدمات صندوق آشنا نیستند و بهره‌مندی آنها از خدمات درنظر گرفته شده صندوق کم است و این در حالی است که حتی کوچکترین شرکت دانش‌بنیان در قالب شرکت نوپا نیز می‌تواند از خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری بهره مند شود.

ملکی‌فر تسهیلات این صندوق را در ۴ دسته "مالی"، "ضمانت نامه"، "سرمایه گذاری" و "توانمندسازی" (کمک بلاعوض) به شرکت‌های دانش‌بنیان ذکر کرد و ادامه داد: این صندوق  برای تامین مالی قراردادهای همکاری فناورانه بین طرف‌های عرضه و تقاضا ابزارهای متفاوتی داشته که از جمله آن تسهیلات لیزینگ برای طرف تقاضا است. بر اساس آن هر خریدار می‌تواند ۷۰ تا ۸۰ درصد  مبلغ خرید خود از شرکت دانش‌بنیان را در قالب تسهیلات لیزینگ با نرخ ۸ تا ۹ درصد به مدت ۳ سال از صندوق دریافت کند.

معاون توسعه صندوق نوآوری وشکوفایی، یادآور شد: در مقابل برای طرف عرضه نیز از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی انواع ضمانت‌نامه، تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلات تولید صنعتی، حمایت بلاعوض اخذ استانداردها، حمایت بلاعوض حفاظت از مالکیت فکری و آموزش و مشاوره‌های فنی و مدیریتی در نظر گرفته شده است.

ملکی‌فر با ییان اینکه در سال گذشته ۱۴ رویداد معرفی نیازهای فناورانه از سوی صندوق نوآوری برگزار شده است، افزود: دراین رویدادها هزار و ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان حضور داشتند و هزار و ۶۵۹ نیاز فناورانه معرفی شده که ۴ هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان قرارداد و تفاهم‌نامه در این رویدادها منعقد شده است، همچنین به تدریج این قراردادها در حال  انعقاد هستند.

  حمایت برای حضور دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه 
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را از دیگر تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی دانست و یادآور شد: در سال جاری از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در ۱۲ نمایشگاه داخلی حوزه امنیت فناوری اطلاعات تا سقف ۳۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض می‌شود که از آن جمله می‌توان به بیست وششمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر(الکامپ)، بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (تلکام)، چهارمین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک ایران، هفتمین نمایشگاه صنعت بومی سایبری، پانزدهمین نمایشگاه الکامپ- شهر هوشمند، نمایشگاه نوآوری، فناوری اطلاعات و ارتباطات (کیتکس ۲۰۲۰)،  چهارمین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند، بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر(الکامپ و تلکام)، اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن، نمایشگاه الکامپ، دهمین جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی و نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات و حراست اشاره کرد.

ملکی‌فر با بیان اینکه شرکت‌ها می توانند نمایشگاه‌ها را در این بخش معرفی کنند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در ۱۵ نمایشگاه خارجی می‌توانند حضور یابند و از شرکت‌های متقاضی برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی ۱۲۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض خواهد شد، شرکت‌های دانش‌بنیان می توانند با مراجعه به سامانه غزال این درخواست را ثبت کنند.

  حمایت از استاندارد سازی محصولات دانش‌بنیان
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص حمایت بلاعوض صندوق برای اخذ استانداردها، گفت: این صندوق برای  اخذ ۸ استاندارد داخلی و خارجی شامل مجوز فتا، ارزیابی امنیت محصول، مجوز پدافندی، کمک بلاعوض ارایه می‌کند.

به گفته وی این حمایت‌ها تا سقف ۴۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای تاییدیه‌های داخلی، تا سقف ۴۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای استانداردهای تخصصی و تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای استانداردهای صادراتی برای این دسته از شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

وی درمورد حمایت این صندوق از مالکیت فکری هم اظهار کرد: برای این منظور تا سقف ۹ میلیون  تومان حمایت بلاعوض برای ثبت اختراع داخلی، تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت اختراع خارجی، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت نشان تجاری خارجی و تا ۴۵ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت طرح صنعتی خارجی و تا سقف ۲۰  میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت حق به نژادی  به شرکت‌های حوزه امنیت فناوری اطلاعات اعطا می کند.

ملکی فر یادآور شد: در این رویداد مجازی دو روزه ۴۹۳ نفرشرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۸۸ نفر از شرکت‌های دانش‌بنیان، ۲۱ نفر از شرکت‌های در فرآیند دانش‌بنیانی و ۸۴ نفر نیز از سایر نهادها و موسسات هستند.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۴۱۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما