۰
معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی اعطا می‌کنند

تسهیلات 80 درصدی برای محصولات دانش‌بنیان دارای بهره‌بردار

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۳
تسهیلات 80 درصدی برای محصولات دانش‌بنیان دارای بهره‌بردار
تسهیلات 80 درصدی برای محصولات دانش‌بنیان دارای بهره‌بردار

آی‌تی‌من- در قالب این برنامه، اگر یک شرکت دانش‌بنیان موفق به انعقاد قرارداد ساخت نمونه «محصول فناورانه با قابلیت دانش‌بنیان شدن» با یک بهره‌بردار (کارفرما یا مشتری) شود، معاونت علمی‌ ‌و فناوری محصول جدید را از نظر فنی ارزیابی می‌کند و در صورت تأیید، صندوق نوآوری و شکوفایی نیز به تامین مالی آن با اولویت تسهیلات سفارش ساخت (استصناع) با نرخ 9 درصد خواهد پرداخت.

برای استفاده از این تسهیلات، شرکت متقاضی باید در زمان ارائه درخواست شرکت در این فراخوان، دانش‌بنیان باشد؛ به این معنا که حداقل یک محصول دانش‌بنیان داشته باشد.

همچنین هدف این فراخوان، حمایت از ساخت نمونه یک محصول فناورانه برای اولین بار است. بنابراین نمونه محصول مورد نظر شرکت‌های متقاضی نباید تا کنون توسط شرکت متقاضی ساخته شده باشد.

علاوه براین، شرکت دانش‌بنیان متقاضی باید حتماً یک تفاهم‌نامه، پیش‌قرارداد یا قرارداد برای ساخت این نمونه محصول (در هر تیراژی) با یک بهره‌بردار (کارفرما یا مشتری، اعم از دولتی، خصوصی یا تعاونی) منعقد کرده باشد.

محصول جدید نیز باید به لحاظ فناوری، با یکی از محصولات تاییدشده قبلی شرکت مشابهت داشته و یا نسخه ارتقایافته آن باشد. این موضوع توسط مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان ارزیابی می‌شود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده است که تسهیلات سفارش ساخت (استصناع) صندوق نوآوری و شکوفایی تا سقف 80 درصد مبلغ قرارداد به شرکت دانش‌بنیان تخصیص می‌یابد و باقی‌مانده مبلغ باید توسط بهره‌بردار (کارفرما یا مشتری) تامین شود. این تسهیلات به شرکت دانش‌بنیان پرداخت می‌شود، اما بازپرداخت آن بر عهده بهره‌بردار (کارفرما یا مشتری) است.

این گزارش حاکی است که اعطای تسهیلات در این فراخوان، فرآیندی دو مرحله‌ای است که در مرحله اول آن، ارزیابی دانش‌بنیانی محصول جدید توسط معاونت علمی‌و فناوری، و در مرحله دوم آن، ارزیابی تسهیلات و تامین مالی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی انجام می‌شود.

شرکت‌های متقاضی باید با ورود به سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی درخواست خود را در بخش «حمایت از ساخت محصولات دانش‌بنیان جدید» تکمیل و ثبت کند.

 
کد مطلب : ۲۷۴۳۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما