۰

صدور مجوز موردی برای صادرکنندگان مبتدی ممنوع شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰
صدور مجوز موردی برای صادرکنندگان مبتدی ممنوع شد
صدور مجوز موردی برای صادرکنندگان مبتدی ممنوع شد

آی‌تی‌من- سعید عباسپور درباره تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت در خصوص ضرورت کنترل واردات بی رویه و واردات اقلام کالایی لوکس به کشور گفت: در حال حاضر محدودیت ثبت سفارش اقلام غیر ضرور و یا مشابه تولید داخل به میزان ۲۴۰۰ ردیف تعرفه از مجموع ۸۱۰۰ ردیف تعرفه اعمال می‌شود.

وی افزود: امسال همچنین ضوابط کارتابل فنی برای کنترل و جلوگیری از ورود کالاهای مشابه تولید داخل و در خصوص سقف و سابقه برای وارد کنندگان کالا اعمال می شود. در این مدت محدودیت ثبت سفارش برای مواد اولیه واحدهای تولیدی به میزان ۲۰ درصد بیشتر از میانگین هر سال اعمال می‌شود.

حذف معافیت سقف و سابقه واردات برای موبایل 
عباسپور گفت: ۳۲۰۰ ردیف تعرفه که در مقابل صادرات بودند و نیاز به رعایت سقف و سابقه نداشتند نیز حذف شده‌اند و معافیت سقف و سابقه واردات برای موبایل نیز در این مدت حذف شده است.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اقدامات انجام شده برای ساماندهی کارت های بازرگانی نیز توضیح داد: در همین راستا عدم ارایه خدمات مرتبط با کارت بازرگانی تا تسویه تعهدات ارزی برابر با تکالیف وزارت متبوع، مندرج در بند ۷ بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات به سازمان‌های استان ها ابلاغ شده است.

 سقف ۵۰۰ هزار دلاری صادرات برای کارت اولی‌ها
عباسپور با بیان اینکه برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی و انباشتگی تعهدات ارزی تا اطلاع ثانوی صدور مجوز موردی برای صادرکنندگان مبتدی ممنوع شده، اعلام کرد: با توجه به مصوبات قرارگاه جهش تولید اعمال سقف ۵۰۰ هزار دلاری صادرات برای کارت اولی‌ها به استثنای واحدهای تولیدی صادر شده است.

عباسپور یادآوری کرد: در این مدت با توجه به مصوبات کارگروه پایش رفتار تجاری، کارت بازرگانی صادرکنندگان غیرتولیدی به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی تعلیق شده و همچنین صدور و تمدید کارت بازرگانی برای کلیه اسامی معرفی شده با کمتر از ۷۰ درصد ایفای تعهدات ارزی ممنوع است. همچنین صدور هرگونه کارت بازرگانی تحت عنوان "یکبارمصرف"، "موقت" و یا عناوین مشابه ممنوع شده است.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۴۱۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين