۰

ظرفیت حضور ۵۰۰ استارتاپ در کارخانه نوآوری آزادی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۴
ظرفیت حضور ۵۰۰ استارتاپ در کارخانه نوآوری آزادی
ظرفیت حضور ۵۰۰ استارتاپ در کارخانه نوآوری آزادی

آی‌تی‌من-  مهدی عظیمیان در بازدید مدیران معاونت تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از کارخانه نوآوری آزادی، اظهار کرد: از تاسیس پارک پردیس حدود ۱۹ سال می‌گذرد و اینجا محلی برای حضور شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است و بالغ بر ۲۵۰ شرکت در این بستر حضور فعالانه دارند.

وی افزود: در پارک فناوری فرصت‌ها صرفا برای شرکت‌ها است، اما در کارخانه نوآوری این فرصت در اختیار افراد و ایده‌پردازان قرار گرفته است.

عظیمیان با بیان اینکه در کارخانه زنجیره کارآفرینی پایدار شکل گرفته که شامل رویداد کارآفرینی، شکل گیری، شتاب دهنده، رشد و گسترش است، خاطرنشان کرد: اولین کارخانه نوآوری با همکاری بخش خصوصی و دولت راه اندازی شده است که این کارخانه بزرگترین محل تجمع استارتاپهای کشور است.

مدیر کارخانه نوآوری آزادی تصریح کرد: بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای این کارخانه هزینه و سرمایه گذاری شده و امروز فضای کارخانه به بیش از ۱۸ هزار متربع رسیده است که فضای مذکور ظرفیت میزبانی از ۲۵۰۰ تن از ایده پردازان و ۵۰۰ استارتاپ را دارا است.

مدیر توسعه شعب و پردیس‌های پارک فناوری پردیس ادامه داد: تامین سرمایه نقدی، آموزش‌های تخصصی و فنی، ارائه فضای لازم کاری و همچنین ارتباط با شبکه سرمایه‌گذاران در این کارخانه ارائه می‌شود.
عظیمیان با اشاره به اینکه شعبه دوم کارخانه متعلق به دولت است، افزود: فضای اشتراکی و ۳۰ دفتر برای استارتاپها در نظر گرفته شده است. خوشبختانه در مراکز استان‌ها ۱۰ کارخانه نوآوری ایجاد شده‌اند و این نوع بسترسازی در استان‌ها مورد توجه مسئولین قرار گرفته است.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، در پایان مدیران معاونت تحقیقات، فناوری و نواوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بازدید از کارخانه، به بیان و انتقال تجربیات به مسئولان کارخانه پرداختند.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۴۱۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما