۰

شاخ‌های مجازی هم باید مالیات بدهند

تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۷
شاخ‌های مجازی هم باید مالیات بدهند
شاخ‌های مجازی هم باید مالیات بدهند

آی‌تی‌من- جلال رشیدی کوچی با بیان اینکه بی‌شک در فضای باز اطلاعاتی فیلتر کردن فضاهای مجازی امری اشتباه و نادرست است گفت: این اقدام به مثابه بازی کردن در زمین دشمن است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه توئیتر یک فضای خبری است، افزود: برخی اپلیکیشن‌ها  مانند اسلحه است و نباید فراموش کرد که در جنگ قرار داریم و فضاهایی مانند توئیتر، تلگرام، فیس بوک یو‌تیوب و ... همانند اسلحه‌ای می‌ماند که غرب با هدف آسیب زدن به کشور ایران راه‌اندازی کرده است که ما در جهت بهره گیری از این بخش می‌توانیم از این فضاها برای دفاع از خود و میهن استفاده کنیم. 

نماینده مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس با بیان اینکه به اینکه همواره تاکید کردم که فیلترینگ راه حل مناسبی در حوزه فضای مجازی نیست، افزود: نباید فراموش کرد که فیلتر کردن فضاهای مجازی باعث افزایش آسیب در این حوزه می‌شود به‌طوری‌که افراد در زمانی که فضاهای مجازی فیلتر می‌شوند به راحتی اقدام به دانلود و نصب فیلتر شکن می‌کنند و در مرحله بعد به راحتی می‌توانند به سایت‌های مستهجن و مراکز فساد دسترسی پیدا کنند.

او  با بیان اینکه بنده به عنوان نماینده مجلس از فضاهایی مانند اینستاگرام و  توئیتر با فیلتر شکن استفاده می‌کنم گفت: در حال حاضر شاهدیم که هشتگ‌هایی در صدر این فضاها قرار می‌گیرد که در حال رساندن حرف مردم به دنیا است.

رشیدی با بیان اینکه در این شرایط نیاز است تا جهت حفاظت از اطلاعات شهروندان شبکه ملی را تقویت کنیم خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای از افراد که در حال تخلف و پیش بردن اهداف سیاسی شوم هستند تمایل به ساماندهی فضای مجازی ندارند و همواره در تلاشند تا با به‌کار بردن کلماتی مانند فیلترینگ، مسدود کردن، محدود کردن و اینکه  مجلس انقلابی به دنبال بستن فضای مجازی است،  افکار مردم را به بازی گرفته‌اند.

او در ادامه با طرح این سئوال که چرا افرادی که به واسطه کسب و کارها در فضای مجازی به پول‌های هنگفتی دست می‌یابند نباید با ساماندهی اقدام به پرداخت مالیات کنند؟ افزود: چطور مغازه داران و فعالان اقتصادی باید جهت فعالیت و امرار و معاش و در آمد ماهیانه هزینه‌هایی را در قالب اجاره، دارایی، مالیات و .... پرداخت کنند اما افرادی که در فضای مجازی اقدام به کسب وکار و در آمد می‌کنند نباید مالیات بپردازند؟

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر هزینه جرم و خرید و فروش اسلحه در فضای واقعی بسیار زیاد و گران است افزود: اگر چنین افرادی دستگیر شوند به اشد مجازات محکوم می‌شوند اما این اتفاق در فضای مجازی و  شبکه‌های اجتماعی این گونه نیست و افراد به راحتی در این فضاها اقدام به خرید وفروش اسلحه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آمار خرید و فروش اسلحه و مواد مخدر و مشروبات الکلی از سوی کاربران ایرانی در فضای مجازی بسیار بالا است گفت: فعالیت راحت برخی سایت‌ها در بخش خرید و فروش مواد مذکور از جمله مسائلی است که  دارای ابهام است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه بی شک ما با فضایی مانند اینستاگرام به هیچ وجه مخالف نیستیم بیان کرد: اما با تخلفاتی که در این فضا باعث بازی با آبروی افراد می‌شود مخالفیم.

 
مرجع : ایلنا
کد مطلب : ۲۷۴۱۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما