۰

گوشی‌های ساده برنامه شاد را پشتیبانی نمی‌کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۸
گوشی‌های ساده برنامه شاد را پشتیبانی نمی‌کند
گوشی‌های ساده برنامه شاد را پشتیبانی نمی‌کند

آی‌تی‌من- حسن میرشمشیری با بیان تاثیر افزایش نرخ دلار بر قیمت موبایل، اظهار کرد: در حال حاضر از نظر واردات موبایل مشکلی نداریم و تعداد شرکت‌های واردکننده بسیار زیاد است، اما مشکل تخصیص ارز، موجب پایین آمدن سرعت واردات شده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز موبایل به وفور در بازار موجود است، گفت: با این وجود قیمت موبایل بسیار بالا است که رشد دلار عامل اصلی آن است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان با بیان اینکه شرکت‌های اصلی واردکننده موبایل در تهران و تحت نظارت سازمان حمایت از مصرف کننده هستند، گفت: واحدهای توزیع موبایل در سطح عرضه موبایل نظارت دارند و به طور نسبی کمبودی در بازار نداریم.

وی با بیان مشکل خدمات پس از فروش موبایل در اصفهان، اظهار کرد: متاسفانه خدمات پس از فروش شرکت‌ها در شهرستان‌ها کامل نیست، به خصوص آن دسته از مراکزی که در اصفهان نیستند، به مشتریان سرویس دهی ندارند و سرویس دهی آنها بین یک یا دو ماه به طول می‌انجامد که این مسئله نیازمند بازنگری سازمان حمایت از مصرف کننده است.

به گفته میرشمشیری، هر مجموعه واردکننده‌ای که اقدام به تاسیس شرکتی می‌کند، در نخستین وهله به مرکز خدمات آن اشاره می‌شود، موضوعی که در بحث واردات موبایل دیده نشده است.

وی با انتقاد بر اینکه برخی شرکت‌ها با وجودی که مراکز خدمات داخل کشور ندارند، اقدام به واردات چند صد هزار دستگاه موبایل می‌کنند، افزود: این شرکت‌ها بعد از واردات به دنبال نمایندگی فروش و خدمات هستند که این مشکل بزرگی را برای خریداران موبایل ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه خدمات پس از فروش از سوی متولی واردات تعیین می‌شود، گفت: با این وجود با هماهنگی اتحادیه به همکاران‌مان تاکید کرده‌ایم که از واحدهایی که مراکز معتبر داخل استان دارند، خرید کنند تا مردم در آینده دچار مشکل نشوند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان درباره بیشترین میزان شکایت در بحث خرید گوشی، گفت: بیشترین شکایت مربوط به طول خدمات و نداشتن آن است و متاسفانه خدمات بسیاری از شرکت‌های واردکننده موبایل داخل شهر نیست و مشتری ناچار به ارسال گوشی تلفن همراه خود به تهران است که به نوعی غیرمنطقی بوده، چراکه پروسه ای یک یا دو ماهه است.

وی انتقاد کرد: متاسفانه بیشتر شرکت‌های واردکننده گوشی تلفن همراه در کشور یا مرکز خدمات ندارند و یا خدماتشان به نسبت واردات آنها نبوده و به صورت ضعیف خدمات ارائه می‌دهند، در حالیکه هر گوشی به طور معمول باید ۱۸ ماه گارانتی داشته باشد، البته این موراد از حیطه اقدامات اتحادیه خارج است.

میرشمشیری در خصوص میزان خرید گوشی از سوی مردم، اظهار کرد: با نرخ دلار بالای فعلی مردم نمی‌توانند خرید کنند مگر به اجبار موارد آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها که متاسفانه خانواده‌ها ناچارند با نرخ بالای تلفن همراه را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه امروز گوشی تلفن همراه به نوعی از ردیف کالاهای لوکس خارج شده و به کالای ضروری سبد خانواده‌ها برای آموزش فرزندان تبدیل شده است، تصریح کرد: در شرایط فعلی شیوع کرونا، گوشی تلفن همراه جزو تجهیزات کمک آموزشی تبدیل شده است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان افزود: طی یک هفته گذشته که وزارت آموزش و پرورش به نوعی بر آموزش مجازی تاکید کرده، بسیاری از خانواده‌ها ناچار به نصب برنامه شاد هستند و متاسفانه برنامه شاد روی گوشی‌های قدیمی‌قابل نصب نیست و خانواده‌ها ناچارند گوشی‌های جدید خریداری کنند.

وی با بیان اینکه طی یک هفته گذشته مطابق نوسان نرخ دلار، قیمت گوشی تلفن همراه نیز افزایش یافته است، اظهار کرد: در حال حاضر پایین ترین قیمت گوشی هوشمند ساده در بازار حدود ۲ میلیون تومان و مربوط به برندهای هوآوی، شیامی‌و سامسونگ است که بعضا برنامه شاد را پشتیبانی نمی‌کند.

میرشمشیری با بیان اینکه خانواده‌ها امروز برای فرزندان خود باید گوشی تهیه کنند که اپلیکیشن شاد بر روی آن قابلیت نصب داشته باشد، تاکید کرد: اگر والدین گوشی با امکانات ضعیف را برای خانواده‌ها خریداری کنند بعد از نصب شاد احتمال دارد این برنامه روی آن جواب ندهد.

وی گفت: در حال حاضر سامسونگ بیشترین فروش گوشی را داشته و برندهای شیامی‌و هوآوی نیز در رده‌های بعدی سهمی‌در بازار دارند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان همچنین در مورد وضعیت برند اپل و گوشی‌های آیفون در بازار، گفت: قیمت این برند با نرخ دلار فعلی بسیار بالا و حداقل قیمت این گوشی ۲۰ میلیون تومان است و به این دلیل خرید این مدل گوشی نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است.

وی توضیح داد: پیش از این پرچم داران این برند با ارقام دو یا سه میلیون تومان با یکدیگر رقابت داشتند، اما امروز حتی در برند سامسونگ نیز گوشی ۲۰ میلیون تومانی وجود دارد.

میرشمشیری گفت: در حال حاضر خانواده‌ها اگر سیستم و کامپیوتر در منزل داشته باشند برای آموزش در دوران کرونا از آن استفاده می‌کنند، اما بعضا اگر خانواده ای چند دانش آموز داشته باشد از تبلت به صورت مشترک استفاده می‌کنند که در نهایت ساعات آموزش آنها با یکدیگر تداخل دارد، بنابراین امروز میزان استقبال اصفهانی‌ها برای خرید گوشی تلفن همراه بالاتر است.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۴۱۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين