۰
بر اساس گزارش نقشه و مسیریاب نشان

تعداد مسیریابی در روز بازگشایی مدارس افزایش ناچیزی داشت

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۶
تعداد مسیریابی در روز بازگشایی مدارس افزایش ناچیزی داشت
تعداد مسیریابی در روز بازگشایی مدارس افزایش ناچیزی داشت
  
آی‌تی‌من- امسال، روز بازگشایی مدارس ۱۵ شهریور بود که مانند سایر اتفاق‌های چند ماه اخیر، این روز هم تحت تاثیر کرونا قرار گرفت. همچنین به دلایل مختلف، برای بسیاری از خانواده‌ها مشخص نبود که آیا حضور در مدارس، دست کم برای شروع سال تحصیلی جدید، الزامی است یا نه.
 
با این حال آمارهای منتشر شده توسط نشان، گویای این موضوع است که رفتار کاربران این پلتفرم نسبت به یک روز مشابه در شهریور ماه تغییر خاصی نداشته‌ و تعداد مسیریابی‌های انجام شده با نشان، در روز بازگشایی مدارس رشد قابل ملاحظه‌ای نداشته است؛ اتفاقی که قابل مقایسه با دوره‌های قبلی بازگشایی مدارس نیست.
  
 
نشان، تعداد مسیریابی‌های انجام شده توسط کاربرانش در روز شنبه ۱۵ شهریور را با روز شنبه اول شهریور مقایسه کرده است. در این مقایسه مشخص می‌شود تعداد مسیریابی در کل تهران، تنها ۶ درصد در روز بازگشایی مدارس افزایش داشته است. با توجه به اینکه نشان با بیشتر از ۵ میلیون کاربر، در بین مسیریاب‌های ایرانی بیشترین تعداد کاربر را دارد، تغییرات ناچیز در تعداد مسیریابی به معنای آن است که خانواده‌های زیادی تصمیم گرفته‌اند فرزند خود را در شرایط موجود به مدرسه نفرستند. این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش هم نهایتا در پایان هفته گذشته اعلام کرد که حضور در مدارس نباید الزامی باشد.
 
نقشه و مسیریاب نشان همچنین افزایش تعداد مسیریابی در مناطق مختلف و ۲۲ گانه تهران را نیز بررسی کرده است. در این بررسی، می‌بینیم که مناطق شمالی تهران مسیریابی بیشتری داشته‌اند و تفاوت مسیریابی در مناطق مرکزی در روز بازگشایی مدارس با شنبه عادی اول شهریور ماه، بسیار ناچیز است. مناطق ۳ و ۱۸ تهران با ۹ درصد افزایش تعداد مسیریابی، بیشترین تغییر و منطقه ۱۱ تهران با تنها یک درصد افزایش تعداد مسیریابی، کمترین تغییر را در روز بازگشایی مدارس نشان می‌دهند.
 
اما وقتی سری به سایر کلان‌شهرها می‌زنیم، باز هم می‌بینیم که خبری از ترافیک‌های انفجاری و مسیریابی‌های بسیار بیشتر نبوده است. در بین کلان‌شهرهای ایران، شهری که بیشتری افزایش تعداد مسیریابی را شاهد بوده، شیراز است. به جز شیراز، تنها قم با ۱۲ درصد افزایش تعداد مسیریابی، افزایشی بالای ۱۰ درصد را تجربه کرده و سایر کلان‌شهرهای ایران بین ۱ تا ۱۰ درصد افزایش تعداد مسیریابی با نقشه و مسیریاب نشان داشته‌اند.
  
 
نقشه و مسیریاب نشان همچنین تغییرات تعداد مسیریابی در ساعات اولیه صبح (از ۶:۳۰ تا ۸:۰۰) را نیز در روزهای ۱۵ شهریور با ۱ شهریور در مناطق ۲۲ گانه تهران بررسی کرده است. در تصویر بالا می‌بینیم که در ساعات صبح‌گاهی، درخواست مسیریابی در ۷ منطقه از تهران، منفی شده است. این احتمال وجود دارد که به دلیل نگرانی مردم از ترافیک روز بازگشایی مدارس، مسیریابی‌ها کاهش داشته است و افراد احتمالا ترجیح داده‌اند در ساعات دیگری به جز صبح به مقصد خود بروند یا از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.
 


 
کد مطلب : ۲۷۴۱۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما