۰

۵ توصیه برای جلوگیری از سرقت گوشی از داخل خودرو

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۸
۵ توصیه برای جلوگیری از سرقت گوشی از داخل خودرو
۵ توصیه برای جلوگیری از سرقت گوشی از داخل خودرو

آی‌تی‌من- توصیه‌های زیر می‌تواند مفید باشد:
۱- تلفن‌های تان را به نمایش نگذارید. گاه دیده می‌شود که مردم روی صندلی و داشبورد و تمامی‌جاهای که در معرض دید عموم مردم باشد، تلفن‌های همراه شان را می‌گذارند.

۲- شیشه‌ها کاملا بالا و در‌ها باز نباشد

۳-اگر قرار شد شیشه پایین بیاید، ابتدا تلفن و وسایل مانند کیف را به جای امنی در ماشین انتقال دهید؛ به طور مثال اگر شیشه سمت راست را پایین می‌آورید وسایل‌تان را درسمت چپ قرار دهید؛ البته که گزارش شده بعضی از سارقان خود را از ماشین آویزان می‌کنند و تا کمر داخل ماشین می‌شوند.

۳- اگر خواستید باشخصی صحبت کنید فقط به اندازه که صدایتان به شخص مقابل برسد کافی است، بهتر است شیشه مخالف‌تان باشد.

۴- اگر شیشه تا نصف یا حتی پایین‌تر بیاید ممکن است تا شوید که در را باز کنید یا ضربه‌ای به صورتتان بخورد.

۵-اگر به شخص و اشخاص مورد نظر مشکوک شدید، هیچ وقت حتی ذره‌ای هم شیشه‌ها را پایین نیاورید و همان طور درها را بسته نگه دارید و از آن مکان خارج شوید و اگر نمی‌توانید با پلیس تماس بگیرید، ولی بیشتر سارقین تلفن همراه را در ماشین‌ها می‌بینند در زمانی که شیشه پایین است به سرعت دست خود را داخل ماشین می‌کنند و آن را به سرقت می‌برند، و گاهی هم از دست مال باخته به سرعت می‌گیرند احتمالا یک ضربه هم روی دست بزنند که دست شل بشود که راحت تر تلفن را سرقت کنند.

همچنین بعضی از مردم تلفن‌ها را زیر پاها (ران‌ها) خود قرار می‌دهند اگر باز تلفن دیده شود سارق آن را مورد هدف قرار می‌دهد، زیرا وقتی در اتومبیل هستید جا برای حرکت‌های اضافی ندارد پاهای شان جمع است و محدود باز می‌شود؛ از طرفی حواستان نیست و آماده هم نیستید و بیشتر وقت‌ها کمر بند ایمنی هم بدن را بسته است، ولی سارق با دست و پای کامل باز به راحتی حمله می‌کند و تلفن و یا کیف را می‌قا‌پد و به سرعت می‌دود و مردم تا بیایند در ماشین را باز کنند.

در این مواقع سارق به همراه دوست و یا شریکش از دیدگان همه محو شده. معمولا آنها اکثر با موتور هستند و یک طرفه خیابان‌ها را می‌روند و کسی نمی‌توانند آنها را تعقیب کنند مگر آنکه موتوری دیگر در آن محدوده باشد و مثل سارقین ماهر در موتور سواری باشد و یا اینکه پلیس صحنه را ببیند و پلیس موتوری در آن زمان داشته باشد، و یا با فیلم‌های که بدست می‌آورد بتواند سارقین را دستگیر کند، ولی مال باخته زمانی ندارد.

در بعضی افراد تلفن تمام کارشان است، قرار‌های کاری تلفن مشتریان، رمز‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها، خانواده‌ها برای مدتی نمی‌توانند از این مال باختن با خبر بشوند، و خیلی چیز‌های دیگر نسبت به شخصیت‌های مختلف. در آن صورت تازه باید سیم کارت جدید بگیرد، سیم کارت قبلی را نامعتبر کند و باید به دنبال خرید گوشی جدید هم باشد و شکایت هم باید انجام بدهد. در نتیجه یک روز کاری هم هدر می‌رود. کدام راه بهتر است؟ 

 
مرجع : انتخاب
کد مطلب : ۲۷۴۲۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما