۰

ترامپ با همکاری تیک‌تاک و ۲ شرکت آمریکایی موافقت کرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹
ترامپ با همکاری تیک تاک و ۲ شرکت آمریکایی موافقت کرد
ترامپ با همکاری تیک تاک و ۲ شرکت آمریکایی موافقت کرد

آی‌تی‌من-  دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته موافقت خود با قرارداد همکاری تیک تاک، اورکل و والمارت را اعلام کرد.

به گفته ترامپ این قرارداد همکاری به ‌ایجاد شرکتی جدید منجر شود که دفتر اصلی آن در تگزاس خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت: من موافقتم با این قرارداد را اعلام کرده‌ام. تکمیل شدن این قرارداد خبر خوبی خواهد بود. اگرهم تکمیل نشود، مشکلی نیست.
همچنین او اعلام کرد که شرکت جدید حداقل ۲۵ هزار نفر را استخدام می‌کند و سرمایه ۵ میلیارد دلاری برای آموزش در آمریکا اختصاص می‌دهد.
تیک تاک اعلام کرده اورکل و والمارت هنگام عرضه اولیه سهام شرکت جدید، می‌توانند ۲۰ درصد آن را در اختیار بگیرند. پذیره نویسی سهام شرکت نیز سال آینده انجام می‌شود. سهم اوراکل از این شرکت ۱۲.۵ درصد و والمارت ۷.۵ درصد خواهد بود.

طبق قرارداد میان تیک تاک، اورکل و والمارت، شرکت آمریکایی میزبان اطلاعات کاربران آمریکایی و ایمن سازی سیستم‌های رایانشی است. والمارت نیز خدمات تجارت آنلاین، پرداخت‌ها و سرویس‌های دیگر شرکت جدید را برعهده می‌گیرد.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که روز جمعه وزارت بازرگانی آمریکا محدودیت‌هایی را علیه‌ این اپ چینی به همراه وی‌چت اعلام کرد.
اما جالب اینکه به دنبال اعلام ممنوعیت بارگذاری دو نرم افزار وی چت و تیک تاک از روز یکشنبه در آمریکا، موارد بارگذاری نرم افزارهای مذکور به میزان چشم‌گیری افزایش یافت و میزان استقبال از نرم افزار وی چت در حدی بوده که بیشترین میزان بارگذاری این نرم افزار در عرض یک روز در جمعه گذشته به ثبت رسید. این میزان بارگذاری در دو سال گذشته بی سابقه بوده است.

یافته‌های مؤسسه تحلیلی سنسور تاور نشان می‌دهد که تنها در روز جمعه تعداد موارد بارگذاری اپلیکیشن وی چت در آمریکا از ده هزار مورد فراتر رفته است. این رقم نسبت به روز پنج شنبه ۱۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین این رقم نسبت به جمعه هفته گذشته ۲۳۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. مقدار بارگذاری یادشده از ۷ اکتبر سال ۲۰۱۹ تا به حال بی سابقه بوده است.

تعداد بارگذاری‌های تیک‌تاک نیز در آمریکا در روز جمعه به ۲۴۷ هزار مورد رسید که نسبت به روز پنج شنبه ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۴۲۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما