۰
در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات

دستورالعمل ایجاد درگاه شفافیت دستگاه های اجرایی تصویب شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰
دستورالعمل ایجاد درگاه شفافیت دستگاه های اجرایی تصویب شد
دستورالعمل ایجاد درگاه شفافیت دستگاه های اجرایی تصویب شد

آی‌تی‌من- دکتر حسن روحانی دیروز (دوشنبه) در شانزدهمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: همه دستگاه‏ها برای تأمین رضایت شهروندان و کاستن از دغدغه‏های آنان، روند فعالیت‏ها و خدمات خود را برای مردم اطلاع‏رسانی کرده و هرکجا ابهام و نگرانی برای مردم وجود دارد، فورا رفع کنند.

روحانی با بیان اینکه دولت الکترونیکی باید در خدمت سلامت و معیشت شهروندان باشد، به همه دستگاه های اجرایی دستور داد در جهت ارتقای خدمات الکترونیکی، هم‏افزایی و تلاش برای رفع کاستی‏ها یا نارسایی‏های آن را بطور ویژه مورد توجه قرار دهند.

رئیس جمهوری گفت: امروز هوشمندسازی شهرها باید از اولویت‏های بخش مسکن و شهرسازی و شهرداری‏ها باشد و انتظار می‏رود که در کنار توسعه شهری، به موضوع هوشمندسازی شهرها هم توجه ویژه شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه در توسعه شهرهای هوشمند باید به استقرار شبکه‏های پهن باند، استفاده از تجهیزات هوشمند، توسعه فضاهای شهری هوشمند و توسعه خدمات الکترونیکی توجه لازم شود، گفت: یکپارچگی میان دستگاه‏های اجرایی خدمات‏رسان، کلید دستیابی به شهر هوشمند است و به رغم قدم های مهمی که تاکنون برداشته شده، امروز شهرهای بزرگ کشور ما از جمله تهران با استاندارد یک شهر هوشمند، فاصله زیادی دارد.

رئیس جمهور هوشمند سازی خدمات شهری برای شهروندان و اتباع خارجی را یک ضرورت برشمرد و گفت: ارائه خدمات هوشمند مختص شهروندان ایرانی نبوده و راه‏اندازی سامانه جامع اتباع و مهاجرین خارجی کشور و الکترونیکی کردن فرایندهای مربوطه در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیکی، دربرگیرنده خدمت مرتبط با اتباع مزدوج با بانوان ایرانی و فرزندان آنها، باید روزبه‏روز توسعه و فرایند انجام این گونه کارها ارتقا یابد.

روحانی همچنین اظهارداشت: در زمینه هوشمندسازی خدمات و امور دولت در حوزهای مختلف تجاری و اقتصادی و خدماتی از جمله اخذ عوارض به صورت الکترونیکی در آزادراه‏ها، به کارگیری اسناد الکترونیکی در مجموعه قوه قضائیه به‏ویژه دفاتر اسناد رسمی و دادگاه‏ها و توسعه شعب و پیش‏خوان‏های مجازی بانک‏ها و مؤسسات اعتباری، بیش از پیش باید توسعه یابد.

رئیس جمهور تاکید کرد: فراهم کردن امکان دسترسی آسان شهروندان به اطلاعات و خدمات دولتی و کاهش هزینه‏های آنان از طریق یکپارچه‏سازی و حذف سامانه‏های مازاد به منظور کارآمد سازی عملیات دولت الکترونیکی جهت تضمین پاسخگویی سریع به نیازهای شهروندان از مهم ترین برنامه‏ها و اقدامات مورد نظر در سال پایانی دولت تدبیر و امید است.

روحانی با اشاره به ارزیابی و شناسایی سامانه‏های موفق احراز هویت، افزود: هرکدام از دستگاه‏های اجرایی یا شرکت ها، سامانه‏هایی برای احراز هویت شهروندان طراحی کرده‏اند که ضروری است با تجربیات و نقاط قوت این سامانه‏ها و هم پوشانی یکدیگر، در ارتقای امنیت و سلامت الکترونیکی گام‏های مؤثری برداشته شود.

در این جلسه تسهیل فرآیندهای الکترونیکی صدور مجوزهای شهرسازی و نوسازی، دستورالعمل ایجاد درگاه شفافیت دستگاه های اجرایی، فرآیند تسهیل مکاتبات تعاملی دولت و مردم (پیام ایران) و راهکارهای تسریع در بکارگیری خدمات بیمه در نسخه الکترونیکی و حذف دفترچه بیمه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب شورا رسید.
مرجع : دولت
کد مطلب : ۲۷۴۳۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين